اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جدید امور کتابخانه‌های لرستان معرفی شد

خبرگزاری فارس: در مراسمی با حضور مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‏های کشور، مدیرکل جدید امور کتابخانه‌های لرستان معرفی شد.

مدیرکل جدید امور کتابخانه‌های لرستان معرفی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مدیرکل سابق کتابخانه‌های عمومی استان لرستان ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل کتابخانه‌های لرستان گفت: به ازای هر 29 هزار نفر یک باب کتابخانه در لرستان وجود دارد.

رضا دریکوند با اشاره به اینکه در سال 88 به ازای هر 53 هزار نفر یک باب کتابخانه در لرستان وجود داشته است، گفت: اکنون به ازای هر 29 هزار نفر یک باب کتابخانه در لرستان موجود است و هم‌اکنون 54 هزار نفر یعنی 3.2 درصد جمعیت استان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.

وی نتیجه 33 ماه خدمت خود در نهاد کتابخانه‌ها را نقش مهم و حیاتی کتابخانه‌ها در ترویج فرهنگ مطالعه، ترسیم خط‌مشی کلی در مبارزه با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی عنوان کرد و گفت: تعداد کتابخانه‌ها از 33 باب در سال 88 به 58 باب در سال جاری رسیده است.

دریکوند با اشاره به اینکه در سال 88 به ازای هر 53 هزار نفر یک باب کتابخانه در لرستان وجود داشته است، اظهار داشت: اکنون به ازای هر 29 هزار نفر یک باب کتابخانه در لرستان موجود است و هم اکنون 54 هزار نفر یعنی سه و دو دهم درصد جمعیت استان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.

دریکوند افزود: اکنون زیربنای کتابخانه‌های عمومی لرستان بیش از 20 هزار مترمربع است که نسبت به سه سال گذشته رشد 81 درصدی دارد، هم‌چنین برای تکمیل نیروهای انسانی این نهاد، 20 کارشناس و کتابدار در استان جذب شده است.

دریکوند هم‌چنین کمک خیّران و نیکوکاران در راستای کمک به امور کتابخانه‌های استان را موثر دانست و گفت: در این مدت 6 هزار و 410 مترمربع زمین و 710 مترمربع دیگر نیز از محل کمک‌های غیر نقدی خیّران در حوزه کتابخانه‌های استان اهدا شد.

وی در ادامه از جذب 80 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های استان خبر داد و گفت: هم‌چنین برای استفاده بهتر افراد مراجعه کننده به کتابخانه‌های استان از فرمایش‌های بنیان‌گذار کبیر انقلاب و بحث مهدویت، غرفه‌های امام خمینی (ره) و آثارش تحت عنوان آثار روح‌الله، غرفه مهدویت و لرستان‌شناسی در پنج کتابخانه استان راه‌اندازی شده است.

در ادامه این مراسم از زحمات رضا دریکوند مدیرکل سابق کتابخانه‌های لرستان تقدیر و تیمور احمدوند به عنوان مدیرکل جدید کتابخانه‌های لرستان معرفی شد.

انتهای پیام/ل20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول