اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ارومیه در مجلس:

گروگان‌گیری ایرانیان در سوریه پیش‌زمینه سیاسی دارد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: گروگان‌گیری 48 نفر ایرانی در سوریه به طور قطع دارای پیش‌زمینه سیاسی است.

گروگان‌گیری ایرانیان در سوریه پیش‌زمینه سیاسی دارد

جواد جهانگیرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: هموطنان ما فقط برای زیارت بارگاه مطهر حضرت زینب (س) به سوریه سفر کرده بودند بنابراین به اسارت گرفتن آنها از روی یک طراحی قبلی بوده و ربودن شدن این افراد به هیچ عنوان یک اتفاق عادی نیست.

وی تصریح کرد: باید پشت‌صحنه این رویداد را مورد تحلیل قرار داد تا به این باور رسید که حرکت فوق با این هدف طراحی شده که از کشورمان امتیازات ویژه گرفته شود و در اثر این فشارها جمهوری اسلامی ایران از مواضع خود در مورد سوریه عقب‌نشینی کند.

جهانگیرزاده با بیان اینکه مجموعه اقدامات بین‌المللی برای آزادسازی ایرانیان گرفتار آغاز شده است، اضافه کرد: بانکی‌مون دبیرکل سازمان ملل متحد، این حرکت را محکوم کرده و در این ارتباط جلیلی عضو شورای امنیت ملی به کشورهای مختلف از جمله عراق، سوریه و لبنان سفر کرده، همچنین وزیر امور خارجه نیز برای مذاکره به ترکیه رفته است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در گذشته دشمن برای عقب‌نشینی ایران اسلامی از مواضع هسته‌ای خود تلاش می‌کرد اضافه کرد: ملت بزرگ ایران با قرار گرفتن در خط ولایت فقیه و با حفظ اتحاد از گردنه‌های پرفراز و نشیب عبور کرده و توطئه‌های سیاسی و اقتصادی دول استکبارگر را پشت‌سر گذاشته‌‌‌اند بنابراین با اتخاذ تدابیر کاربردی از بحران فوق عبور می‌کنند.

وی سوریه را ظرفیتی برای توسعه مقاومت و مخالفت با نظام غربی دانست و اظهار داشت: ایادی استکبار جهانی به دنبال یکه‌تازی در سرزمین‌های اسلامی است بنابراین باید از سوریه پشتیبانی به عمل آورد تا این قبیل توطئه‌ها خنثی شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در دنیا یک جبهه متشکل از آمریکا، رژیم صهیونیستی، کشورهای ملحد عربی مانند قطر و عربستان سعودی تشکیل شده و در سمت دیگر یک جبهه مقاومت متشکل از ایران اسلامی، چین، هند و برخی کشورهای دیگر تشکیل شده است به طوری که اگر سوریه شکست بخورد برای آمریکا و هم‌پیمانان آن، منافعی دربردارد بنابراین باید برای پشتیبانی از این کشور بیش از بیش تلاش کرد.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول