اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرری:

سوریه در ایران با مخالفانش به گفتگو می‌نشیند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرری گفت: قرار است به همت جمهوری اسلامی ایران مخالفان سوریه و کسانی که دستشان به خون مردم این کشور آغشته نیست به ایران بیایند تا در این اجلاس با مسئولان سوریه گفت‌وگو کنند.

سوریه در ایران با مخالفانش به گفتگو می‌نشیند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی در خطبه‌های نماز جمعه شهرری پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی ضمن تسلیت شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) اظهار داشت: حضرت علی (ع) خط شکن بود و در تمام عمر مبارک پیامبر (ص) در کنار ایشان حضور داشت.

امام جمعه شهرری گفت: حضرت علی (ع) افتخار این را داشت که نخستین مردی باشد که به دین مبین اسلام تشرف یابد و همواره در تمام مراحل زندگی و جنگ همراه پیامبر بود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه پیشوای شیعیان جهان، جان فدای دین اسلام بود، خاطرنشان کرد: خداوند در شب لیلةالمبیت، زمانی که حضرت علی (ع) با فداکاری در بستر پیامبر (ص) به جای ایشان قرار گرفت به فرشتگان خویش مباهات کرد.

حجت‌الاسلام شاهچراغی با تقدیر از حضور پرشور ملت غیور ایران اسلامی در مراسم پرفیض لیالی قدر ابراز داشت: در زندگی دنیا و آخرت سرمایه انسان‌ها دو چیز است، نخست معنویت که در این ایام به دست می‌آید و همانند گنجی است که وقتی فرد را در قبر می‌گذارند این گنجینه برای وی در آنجا سودمند است.

خطیب جمعه شهرری در ادامه توسل به اهل بیت علیهم‌السلام را سرمایه دیگر زندگی انسان دانست و گفت: توسل به اهل بیت علیهم‌السلام مانند گوهر شب چراغی است که ما را در درک شب قدر بسیار یاری می‌کند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع شعرا عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند «شعرا نباید از کنار مسائل، ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب دور شوند، باید همواره روحیه انقلابی خویش را حفظ کنند و شاه بیت غزل‌هایشان شهدا، حوادث نظام، ارزش‌ها و ... باشد.»

امام جمعه شهرری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی را که مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند باید سرلوحه کار خود قرار داد و مسئولان هم باید مدیریت منابع، مصرف و ... را داشته باشند و از انجام کارهای نا بهنگام و اختلاف‌ساز جلوگیری کنند.

وی بیان داشت: حضور ایران در کنار سوریه برای مردم این کشور دلگرمی است و زمینه‌ای است تا این جنگ و خونریزی هر چه سریع‌تر با پیروزی مردم سوریه و شکست دشمنان آنان به پایان برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تدابیر مسئولان کشور عنوان کرد: قرار است به همت جمهوری اسلامی ایران مخالفان سوریه و کسانی که دستشان به خون مردم این کشور آغشته نیست به ایران بیایند تا در این اجلاس با مسئولان سوریه گفت‌وگو کنند و هیچ کشوری مانند ایران توانایی چنین کاری را ندارد.

حجت‌الاسلام شاهچراغی دشمنان و مخالفان کشور سوریه که دستشان به خون مردم آغشته شده است را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: ما در قبال القاعده نمی‌توانیم ساکت باشیم و با آنها کنار بیاییم، سیاست کشور ایران همواره مذاکره بوده اما در ارتباط با القاعده سیاست ایران از بین بردن آنها است و کشور سوریه باید از وجود چنین افرادی پاک شود و کاری که ارتش سوریه در ارتباط با آنان انجام می‌دهد مورد تائید جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه شهرری در ادامه گروگان‌گیری در کشور سوریه را مورد اشاره قرار داد و گفت: جریان عربی و غربی که قصد فروپاشی دولت سوریه را دارند پس از چشیدن طعم تلخ شکست اکنون دست به گروگان‌گیری زده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با آزادسازی شهر حلب توسط ارتش قدرتمند سوریه تعدادی از حمله‌کنندگان به حلب دستگیر شدند که تعداد زیادی از آنها افسرانی از کشور ترکیه و سعودی بودند.

خطیب جمعه شهرری در پایان تصریح کرد: ارتش سوریه در حال پیروزی است و شهر حلب را از وجود اشغالگران پاک‌سازی کرده است.

انتهای پیام/و10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول