اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب نماز جمعه کازرون:

استکبار در صدد استقرار دولتی خودفروخته در سوریه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه کازرون گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی قصد دارند، دولت خودفروخته‌ای را در سوریه سر کار بیاورند.

استکبار در صدد استقرار دولتی خودفروخته در سوریه است

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نمازجمعه امروز کازرون ضمن تسلیت سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی‌بن ابیطالب (ع)، در سخنانی اظهار داشت: گرچه دانشمندان متعددی چه مسلمان و غیرمسلمان در مورد خصوصیات بارز حضرت علی (ع) قلم‌فرسایی کرده‌اند اما هنوز ناگفته‌های فراوانی در مورد آن بزرگوار وجود دارد که فقط هر کسی توانسته است به قدر استعداد خودش از این دریای بی‌کران جرعه‌ای بنوشد.

وی گفت: حضرت علی (ع) با تحمل سختی‌ها و بی‌حرمتی‌هایی که از سوی انسان‌های بی‌بصیرت در حق وی صورت می‌گرفت، در جامعه همچنان رئوف، مهربان و فقیرنواز بود.

امام جمعه کازرون افزود: امیر مؤمنان علی (ع) در عین اینکه زندگی پرفراز و نشیبی داشت، یک سخن‌ور، فیلسوفی شجاع، پهلوان و جنگ‌آور دلیر به معنای واقعی بود که تاریخ مانند آن را سراغ ندارد.

خرسند در ادامه تصریح کرد: اگر پیشرفت، توسعه و پیروزی‌های آن امام همام در صدر اسلام نبود امروزه این دین این‌گونه به سرعت فراگیری و پیشرفت دست نمی‌یافت.

این مسئول با بیان اینکه امامت و ولایت بزرگ‌ترین نعمت خدا بر روی زمین است که برای شناخت آن باید بصیرت داشت، گفت: متأسفانه در زمان حضرت علی (ع) عده‌ای به علت بی‌بصیرتی و کوتاه‌بینی از این نعمت بی‌بهره بودند و قدر آن را ندانستند.

وی در بخش دیگر سخنانش به شکست جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی با حزب‌الله لبنان اشاره کرد و گفت: امروزه اگر اسرائیل دوباره بخواهد حماقتی کند باید بداند که حزب‌الله لبنان نسبت به شش سال قبل بسیار قوی‌تر و باانگیزه‌تر، آماده است از حیثیت امت اسلامی و مقاومت اسلامی دفاع کند.

خرسند اضافه کرد: آمریکا، اسرائیل و دول خودفروخته عربی تحولات منطقه را بهانه کرده‌اند و درصدد شکستن حلقه مقاومت در فلسطین و لبنان هستند تا بتوانند از این رهگذر دولت سوریه را به زانو در آورده و یک دولت خودفروخته‌ای را سر کار بیاورند.

خطیب نماز جمعه کازرون در ادامه به راهپیمایی روز قدس در جمعه آینده اشاره و بیان کرد: روز قدس امسال از ویژگی‌هایی برخوردار است چراکه شرکت در این راهپیمایی به مقاومت حزب‌الله لبنان و فلسطینیان مقاوم انگیزه می‌دهد و نیز تحریم و تهدیدهای دشمنان که به جمهوری اسلامی روا داشته‌اند را ناکام می‌گذارد.

وی در پایان مردمی‌کردن اقتصاد با ظرفیت‌های بومی، مدیریت درست مسئولان در اقتصاد، قطع امید از واردات خارجی و اجرایی‌کردن اصل 44 قانون اساسی را از ملزومات اقتصاد مقاومتی در کشور عنوان کرد.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول