اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران:

سوریه جغرافیای محتوابخشی به آینده خاورمیانه است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: سوریه امروز جغرافیای شکل‌دهی و محتوابخشی به آینده خاورمیانه و نظم بین‌المللی حاکم بر آن خواهد بود.

سوریه جغرافیای محتوابخشی به آینده خاورمیانه است

مهدی مطهرنیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم در خصوص وضعیت سوریه اظهار داشت: آنچه که در این مورد گفته می‌شود به عنوان محور اصلی هزینه‌های دولت سوریه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: آنچه کشورهای فرامنطقه‌ای در ارتباط با محدودسازی دولت دمشق دنبال می‌کنند بر اساس ایجاد فضای مناسب در راستای رسیدن به سرزمین سوخته و قطع نخاع کردن مقاومت از طریق فتح دمشق است.

مطهرنیا با اشاره به اجلاس اخیر در تهران و پیشنهاد ایران در زمینه فراهم کردن فضای گفت‌وگو بین طرفین ابراز کرد: پیشنهاد ایران پیشنهاد اصولی و در عین حال آرمانی است در حالی که کوفی عنان نماینده ویژه سازمان ملل با ارائه پیشنهادهای شش‌گانه خود در حل مدیریت بحران، در نخستین گام خواهان پایان خشونت و مذاکره طرفین برای رسیدن به راه حلی دیپلماتیک برای حل بحران سوریه بود.

وی عنوان کرد: تمام نگرش‌های موجود در سطح بین‌المللی حتی ادبیات سیاسی آمریکایی‌ها همواره بر این نکته پافشاری دارند اما آنچه در عمل دیده می‌شود فقدان اراده قوی برای انجام این امر در نخستین گام حل معارض‌هاست.

وی در خصوص برخی نظرها در مورد تقابل ایران و انگلیس در مسئله سوریه گفت: صحنه عملیاتی سوریه آوردگاه مقاومت و ضد مقاومت در خاورمیانه است که پیروزی هر کدام از طرف‌های درگیر در این صحنه می‌تواند گستره خاورمیانه و به تبع نظام بین‌الملل را به نفع طرف برنده متأثر کرده و معادلات منطقه‌ای را ضد طرف بازنده در زمان آینده مدیریت کند.

مطهرنیا در پایان با اشاره به نقش مؤثر ایران و کشورهای همسو با دولت سوریه و کشورهای همسو با معارضان نظیر انگلیس تاکید کرد: سوریه امروز جغرافیای شکل‌دهی و محتوابخشی به آینده خاورمیانه و نظم بین‌المللی حاکم بر آن خواهد بود.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول