اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برازجان:

نمی‌توان با خونریزی در سوریه دموکراسی برپا کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه برازجان گفت: دموکراسی در سوریه را نمی‌توان از طریق خونریزی حاکم کرد و این مهم با مشارکت مردم این کشور امکان‌پذیر است.

نمی‌توان با خونریزی در سوریه دموکراسی برپا کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از برازجان حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های امروز نماز جمعه برازجان با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: رمز سربلندی و موفقیت انسان مسلمان، رعایت تقوا و پرهیزگاری و دوری از ناپاکی است و همه باید در این مسیر تلاش کنند.

وی به ایام شهادت امام علی(ع) اشاره کرد و افزود: حضرت علی(ع) همواره در کنار پیامبر اسلام(ص) بوده و قبل از همه دعوت پیامبر(ص) را اجابت کرد و در زمان هجرت پیامبر(ص) نیز فداکاری و ایثار کرد.

امام جمعه برازجان در ادامه با اشاره به آیاتی از قرآن خاطر نشان کرد: آیه تطهیر و آیه ولایت در شأن امیرالمؤمنین(ع) است و پیامبر اسلام(ص) همواره بر ولایت امام علی(ع) تاکید داشته‌اند.

مصلح در خطبه دوم نیز به 24 رمضان سالروز پیروزی حزب‌الله لبنان در سال 85 در برابر رژیم صهیونیستی اشاره کرد و یادآور شد: اهداف اسرائیل در این جنگ 33 روزه ایجاد خاورمیانه بزرگ با محوریت اسرائیل، نابودی مقاومت، ترور رهبران مقاومت و تضعیف ائتلاف ایرانی و سوری بود که البته با شکست اسرائیل در این جنگ به هیچ کدام از اهداف خود نرسیدند.

وی اظهار داشت: رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی در جنگ 33 روزه سیلی محکمی از دست حزب‌الله خوردند و در ادامه در جنگ 22 روزه نیز شکستی دیگر را متحمل شدند.

امام جمعه برازجان در ادامه به برگزاری نشست مشورتی تعدادی از کشورهای جهان در ارتباط با مسائل سوریه به میزبانی ایران اشاره کرد و گفت: این میزبانی نشان از تاثیرگذاری ایران اسلامی در جهان دارد و ایران همواره ثابت کرده کشوری تاثیرگذار در سطح بین‌المللی است.

مصلح افزود: مسئله سوریه بدون دخالت ایران قابل حل نیست و ایران همواره در تامین صلح و امنیت در جهان و منطقه نقش‌آفرین بوده است.

وی با بیان اینکه دموکراسی در سوریه را نمی‌توان از طریق خونریزی حاکم کرد ادامه داد: مشکلات سوریه باید با مشارکت خود مردم این کشور حل شود و از بیگانگان می‌خواهیم دست خود را به خون مردم سوریه آغشته نکنند.

امام جمعه برازجان در ادامه با ذکر مصیبتی در سوگ مولا امیرالمؤمنین(ع) حال و هوای معنوی به نماز جمعه بخشید.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول