اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار استانی بیش از 16 میلیارد ریال

محوطه‌سازی فرودگاه سردارجنگل رشت آغاز شد

خبرگزاری فارس: عملیات اجرایی محوطه‌سازی فرودگاه بین‌المللی سردارجنگل رشت با اعتبار استانی بالغ بر 16 میلیارد و 31 میلیون ریال آغاز شد.

محوطه‌سازی فرودگاه سردارجنگل رشت آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مدیر کل فرودگاه گیلان صبح امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی محوطه‌سازی فرودگاه سردارجنگل این شهر اظهار کرد: محوطه‌سازی فرودگاه سردارجنگل رشت با اعتباری بالغ بر 16 میلیارد و 31 میلیون ریال از محل استانی هزینه می‌شود.

فتاح رضوانی زمان بهره‌برداری محوطه‌سازی فرودگاه سردار جنگل رشت را یک سال دیگر ذکر کرد و گفت: عملیات اجرایی این پروژه شامل خاکی، زیرسازی، آسفالت و روشنایی محوطه است.

وی ادامه داد: طبق توافقنامه‌ای که از سال گذشته با معاونت برنامه‌ریزی استانداری گیلان مبادله شده است، این پروژه از طریق مناقصه به پیمانکار تحویل داده شد و قرار است پایان مرداد سال آینده به اتمام برسد.

این مسئول، آغاز طرح مطالعاتی پروژه محوطه‌سازی فرودگاه سردارجنگل رشت را از سال گذشته ذکر کرد و افزود: این پروژه پس از تایید توسط مشاور در نیمه مرداد امسال به پیمانکار برای اجرا ابلاغ شد.

وی، به پروژه امانی «بدون تشریفات مناقصه» نصب آسانسور در ساختمان اداری اشاره کرد و یادآور شد: ساختمان اداری اداره کل که از سال 87 به بهره‌برداری رسیده بود فاقد آسانسور بود که مشکلاتی برای همکاران فرودگاهی به وجود می‌آورد.

رضوانی با بیان اینکه امسال این پروژه با هزینه‌ای بالغ بر 700 میلیون ریال اجرایی شده است، آمادگی فرودگاه گیلان برای احداث ترمینال حج، بهسازی ترمینال قدیم و ساختمان تشریفات فرودگاه رشت را اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که اعتبارات لازم از طرف استان به فرودگاه رشت اختصاص یابد هر کدام از طرح‌های مذکور چشم‌انداز خوبی را برای فرودگاه به همراه دارد.

مدیر کل فرودگاه گیلان خواستار توجه به فرودگاه رشت از مدیران ارشد و نمایندگان استان شد و افزود: فرودگاه سردار جنگل رشت زیرساخت توسعه استان است که انتظار می‌رود در تصمیم‌گیری‌های مدیران ارشد و نمایندگان مدنظر قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به آمار پروازهای فرودگاه سردارجنگل رشت در چهار ماه نخست امسال، متذکر شد: در این مدت یک هزار و 306 سورتی پرواز از فرودگاه رشت به مقاصد تهران، شیراز، عسلویه، اصفهان، کیش، مشهد، اهواز، بندرعباس، بغداد، نجف، مدینه، جده و استانبول انجام شده است.

رضوانی اضافه کرد: در این مدت یک‌هزار و 593 تن بار در فرودگاه سردار جنگل رشت جابه‌جا شده که طبق شاخص تعداد پرواز، با رشد 11 درصدی نسبت به مدت مشابه سال مواجه بودیم و توانستیم در رتبه سیزدهم فرودگاه‌های کشور قرار گیریم.

به گفته وی در مدت مذکور تعداد 143 هزار و 543 نفر مسافر از فرودگاه رشت جابه‌جا شدند که شش درصد رشد داشته است.

مدیر کل فرودگاه گیلان با اشاره به فعالیت این فرودگاه ابراز کرد: اکنون فرودگاه رشت با 66 سورتی پرواز در هفته بیشترین پرواز را در روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته به مقاصد مذکور دارد.

وی میزان پروازهای خارجی فرودگاه سردارجنگل رشت در چهار ماه نخست امسال را با 21 درصد رشد اعلام کرد و افزود: رتبه فرودگاه رشت از بین 54 فرودگاه کشور در ردیف شانزدهم است.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول