اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فرودگاه همدان:

40 درصد فاز دوم توسعه فرودگاه همدان انجام شده است

خبرگزاری فارس: مدیر فرودگاه همدان گفت: در حال حاضر 40 درصد فاز دوم بهسازی و توسعه فرودگاه همدان انجام شده است که امیدواریم تا پایان پاییز امسال به بهره‌برداری برسد.

40 درصد فاز دوم توسعه فرودگاه همدان انجام شده است

علی کیخایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به پروژه‌های اجرایی فرودگاه همدان اظهار کرد: فاز دوم بهسازی و توسعه فرودگاه در قالب پروژه‌های عمرانی در حال پیگیری و انجام است به طوری که بیش از 40 درصد این پروژه‌ به انجام رسیده است.

وی افزود: آذر ماه سال گذشته این پروژه با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد و 500 میلیون تومان توسط معاون اول رئیس جمهور کلنگ‌زنی شد که اواخر پاییز امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر فرودگاه همدان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اجرا را پروژه بهسازی و توسعه میادین پروازی دانست و ادامه داد: این طرح شامل 400 متر افزایش طول باند فرودگاه همدان است.

وی افزود: توسعه پارکینگ فرودگاه که 25 هزار متر مربع توسعه می‌یابد و دولایه آسفالت برای کل سطوح پروازی شامل باند، پارکینگ و... از دیگر پروژه‌های دیگر است.

کیخایی ابراز داشت: از خردادماه سال جاری این پروژه با جدیت و سرعت بالایی در حال پیگیری است و امید است بتوانیم قبل از موعد مقرر این کار را انجام دهیم تا پروازهای استان دایر شود.

وی تصریح کرد: هر فرودگاهی یک ماکسیمم ظرفیت پروازی دارد و با توجه به این موضوع که مدل هواپیمای طرح استان نیز تغییر کرده و باند نیز باید با استانداردهای هواپیمای طرح فرودگاه مطابقت کند پروژه بهسازی و توسعه میادین در حال اجراست.

مدیر فرودگاه همدان افزود: در حال حاضر طبق برآوردهای استانداری که در فرودگاه انجام شده هواپیمای طرح ایرباس 600ـ 300 با ظرفیت پذیرش حدود 250 مسافر در هر پرواز است.

وی اضافه کرد: از مهم‌ترین اهداف ما برای بهسازی و توسعه میادین برقراری پروازهای حج تمتع با هواپیماهای بدنه بزرگ مانند ایرباس و بویینگ در سال 92 است.

کیخایی دومین پروژه مهم را احداث برج مراقبت پرواز و تکنیکال بلاک فرودگاه خواند و گفت: این پروژه طی اردیبهشت ماه سال جاری توسط وزیر راه و شهرسازی با اعتبار اولیه بالغ بر 4 میلیارد تومان کلنگ‌زنی شد که مدت اجرای آن نیز 20 ماه برآورد شده است.

وی بیان داشت: سومین پروژه فرودگاه نیز احداث ترمینال پروازهای زیارتی و بین‌المللی است که این پروژه نیز در اردیبهشت ماه سال جاری کلنگ‌زنی شده و مدت اجرای آن نیز 20 ماه با اعتباری بالغ بر 99 میلیارد و 240 میلیون تومان است.

مدیر فرودگاه همدان در ادامه تصریح کرد:‌ دو پروژه اخیر اکنون با پنج درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله خاک‌برداری و شناژریزی هستند.

وی با اشاره به پروژه‌های دیگر در دست اجرا بیان داشت: احداث ساختمان پلیس فرودگاه، خرید تجهیزات فرودگاه از جمله روشنایی باند، تأمین خودروهای ایمنی و آتش‌نشانی و خودروهای مارشالر که هدایت هواپیما را انجام می‌دهند از دیگر برنامه‌های در دستور کار قرار دارد که نیمی از آن صورت گرفته و مابقی نیز تا اوایل سال 92 انجام می‌شود.

کیخایی گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف ما در مورد پروازها، توسعه خطوط پروازی است و برنامه‌ای که تا پایان برنامه پنجم برای فرودگاه در دستور کار داریم اجرای روزانه 10 نشست و برخاست هواپیماست.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: غیر از پرواز به مشهد و تهران، استقبال مردم استان موجب شده تا پرواز به سوریه، عتبات عالیات، حج تمتع و عمره جزو برنامه‌های فرودگاه همدان قرار گیرد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول