اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی شرکت فرودگاه‌ها:

20 میلیارد تومان به فرودگاه همدان اختصاص یافته است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به اختصاص 20 میلیارد تومان اعتبار به فرودگاه همدان گفت: اجرای ساختمان پلیس نیز در دستور کار است که این پروژه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

20 میلیارد تومان به فرودگاه همدان اختصاص یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، اصغر نورالله‌زاده ظهر امروز در بازدید از پروژه‌های اجرایی فرودگاه همدان اظهار کرد: پیمانکار این پروژه عملیات را به خوبی انجام می‌دهد و رفع مانع بزرگ پروازی فرودگاه همدان یعنی باند و 400 متر تعریض آن صورت گرفته تا هواپیماهای طرح پروازی که برای این فرودگاه در نظر گرفته شده است را پذیرا باشد.

وی افزود: هواپیماهای طرح در نظر گرفته شده برای فرودگاه همدان ایرباس 600 ـ 300 و بوئینگ 747 است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه شرکت فرودگاه‌های کشور بیان داشت: به دلیل شرایطی که کشور عربستان از سال 88 ایجاد کرد و هواپیماهای طرح را برای فرودگاه جده و مدینه تغییر داد امکان نشست و برخاست هواپیماهای بدنه متوسط دیگر فراهم نبود.

وی ادامه داد: در همین راستا برای انجام پروازهای حج از فرودگاه همدان باید این اصلاحات را در سطوح پروازی همدان ایجاد می‌کردیم و از این نظر که مقاومت باند همدان برای نشست و برخاست این هواپیماها پایین و طول باند نیز کوتاه بود مستلزم اجرای این تغییرات بود.

نورالله‌زاده تصریح کرد: با آغاز مطالعات و اخذ مصوبات قانونی عملیات اجرایی آن نیز از سال گذشته با اعتبار 12.5 میلیارد تومان شروع شد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون پروژه از پیشرفت خوبی برخوردار است و زودتر از زمان پیش‌بینی شده به اتمام می‌رسد، عنوان کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه 50 درصد است که عمده کار در فعالیت‌های زیرسازی و خاکبرداری بوده که پیشرفت خوبی دارد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه شرکت فرودگاه‌های کشور ابراز داشت: از نظر منابع مالی نیز مشکلی وجود ندارد و 5 میلیارد تومان نقدی اختصاص یافته بود و یک میلیارد تومان نیز تا چند روز آینده متناسب با پیشرفت پروژه اختصاص می‌یابد تا مشکلی در اجرای پروژه و زمانی که پیمانکار قرار است تحویل دهد وجود نداشته باشد.

وی افزود: طبیعتاً با آماده شدن عوامل پروازی که جزو تعهدات شرکت فرودگاه‌های کشور است نیاز به تجهیزات و امکانات دیگری نیز برای نشست و برخاست هواپیماهای بدنه بزرگ از جمله سیستم روشنایی باند و طبقه‌بندی فرودگاه وجود دارد.

نورالله‌زاده اضافه کرد: افزایش ایمنی طبقه‌بندی فرودگاه نیز مستلزم افزایش ماشین‌های مورد نیاز عملیات آتش‌نشانی و ایمنی زمینی است که منابع آن نیز تأمین شده و خریدها صورت گرفته که در چند ماه آینده تحویل فرودگاه می‌شود تا زمانی که باند آماده نشست و برخاست شد از لحاظ سیستم‌های تجهیزاتی نیز امکاناتش فراهم شده باشد.

وی ادامه داد: ان‌شاءالله در خرداد ماه سال آینده تمام عوامل پروازی آماده بهره‌برداری می‌شود و عملیات حج سال آینده در شهریور 92 از فرودگاه همدان صورت می‌گیرد که نوید خوبی برای زائران همدانی است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به پروژه برج مراقبت پرواز و تکنیکال بلاک فرودگاه همدان یادآور شد: عملیات اجرایی این پروژه مهم نیز شروع شده که در تعهد استان است و قرار است اعتبار آن از طریق استان تأمین شود که امیدواریم این امر زودتر محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: عملیات عمرانی و تجهیزاتی تا دو سال آینده اتفاق می‌افتد ولی هم‌اکنون باید زمینه‌ها را فراهم کنیم تا پروازهای داخلی که در برنامه تدارک دیده شده برقرار شود و روزانه 10 نشست و برخاست داشته باشیم.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: برای پروازهای برون‌مرزی سوریه، عتبات عالیات، مکه و مدینه در فاز نخست و برای کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای cis (حوزه شمال ایران) نیز در فاز دوم برنامه قرار دارند.

وی در ادامه بیان داشت: اجرای این مهم می‌طلبد تا فضاسازی‌های لازم صورت گیرد و مسئولانی که در ارتباط با امر تقاضای پرواز هستند برنامه‌ریزی کنند تا با آماده شدن فرودگاه همدان پروازها نیز دایر شود.

نورالله‌زاده با اشاره به ظرفیت‌های استان همدان از لحاظ گردشگری و کشاورزی تصریح کرد: استان همدان می‌تواند یکی از قطب‌های صدور محصولات کشاورزی به حوزه خلیج فارس باشد.

وی ادامه داد: در همین راستا باید در حوزه گردشگری و کشاورزی نیز برنامه‌ریزی کرد تا از ظرفیتی که در حوزه فرودگاه ایجاد می‌شود به نحو مطلوب بهره‌برداری شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: زیرساخت‌های لازم از هم‌اکنون باید آماده شود تا از سرمایه‌گذاری که استان و شرکت فرودگاه‌های کشور انجام می‌دهد به صورت بهینه استفاده شود و باعث اتلاف منابع نشود.

وی با اشاره به تخصیص اعتبار 20 میلیارد تومانی توسط شرکت فرودگاه‌های کشور به فرودگاه همدان ابراز داشت: از دیگر پروژه‌های اجرایی ساختمان پلیس است که این پروژه نیز سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

نورالله‌زاده عنوان کرد: استان باید نیز 12.5 میلیارد تومان تا پایان سال 92 برای ساختمان تکنیکال و ترمینال زیارتی تأمین اعتبار کند.

وی مهم‌ترین پارامتر طبقه‌بندی و تشکیلاتی فرودگاه‌ها را مؤلفه‌هایی چون نشست و برخاست هواپیما و اعزام پذیرش مسافر دانست و افزود: استان همدان در حال حاضر جزو طبقه کلاس c است.

در ادامه مدیر فرودگاه همدان گفت: نخستین هدف تعریف شده ما برقراری حج تمتع در سال 92 از فرودگاه همدان است.

علی کیخایی افزود: مسائل دیگری که در این راستا وجود دارد دستیابی به تجهیزات ایمنی با توجه به طرح پروازی برون‌مرزی به خصوص پروازهای زیارتی است و ارتقای خدمات فرودگاهی که امیدواریم بتوانیم تا دو سال آینده به این اهداف برسیم.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: امیدواریم با اختصاص به موقع اعتبارات تغییراتی را که در فرودگاه همدان ضروری و از درخواست‌های بحق مردم بود بتوانیم پروازهای زیارتی، حج تمتع و حج عمره را دایر کنیم.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول