اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار اردبیل خبر داد

شهریور ماه موعد نصب آیلس در فرودگاه اردبیل

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اردبیل از نصب و راه‌اندازی دستگاه آیلس فرودگاه اردبیل در شهریور ماه خبر داد.

شهریور ماه موعد نصب آیلس در فرودگاه اردبیل

ایرج بیگدلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: خرید و نصب این دستگاه توسط یک پیمانکار که از سوی وزارت راه و شهرسازی تعیین شده در حال انجام است که بیش از 2.4 میلیارد تومان برای راه‌اندازی آن هزینه شده است.

وی بیان داشت: به دلیل مشکلات به وجود آمده از بابت تحریم در خرید و انتقال این دستگاه از طریق شرکت ثالث برخی مشکلات به وجود آمده بود که مسئولان قول دادند تا پایان شهریور ماه این مشکل را برطرف کنند.

معاون عمرانی استاندار اردبیل در ادامه خاطرنشان کرد: با دایر شدن و نصب این دستگاه مشکلات فرودگاه اردبیل در نشست و برخاست هواپیما در برخی روزهای مه‌آلود برطرف شده و به نظر می‌رسد 70 درصد مشکل لغو پروازها نیز برطرف شود.

بیگدلو به اقدامات انجام شده در حوزه راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: در بخش مسکن مهر 30 هزار واحد مسکن در استان اردبیل در حال اجراست که از این تعداد 2 هزار و 922 واحد تحویل شده است.

این مسئول اعتبار راه آهن اردبیل را در سال گذشته 46 میلیارد و 600 میلیون تومان اعلام کرد و اظهار داشت: کل اعتبار هزینه شده برای این پروژه 161 میلیارد تومان بوده که برای تکمیل آن به 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی ضرورت توسعه محورهای اصلی استان اردبیل را در قالب بزرگراه و چهار خطه کردن مسیرها خاطرنشان کرد و افزود: هم اکنون چهار خطه کردن راه سه راهی صحرا به سمت گرمی به طول 47 کیلومتر آغاز شده است.

این مسئول اضافه کرد: برای این مسیر 14 میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل آن 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با پیشرفت 41 درصدی تا پایان دولت دهم تکمیل و راه‌اندازی می‌شود.

معاون عمرانی استاندار اردبیل احداث 10 باب کتابخانه روستایی و افزایش سرانه کتابخانه‌ای را تا 3.3 متر مربع یادآور شد و گفت: احداث مجتمع فرهنگی و هنری اردبیل در قالب تالار شهر آغاز شده که انتظار می‌رود تا پایان دولت دهم این پروژه به مرحله بهره‌برداری برسد.

بیگدلو در گفت‌وگو  با خبرنگار فارس بیان داشت: در کنار این اقدامات مصلی‌سازی در دستور کار دولت و مسئولان استان اردبیل قرار گرفته است به طوری که در تمام شهرهای استان سعی می‌شود مصلی‌های در حال احداث فاز اول تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

این مسئول مرمت یک هزار و 216 مسجد روستایی را یادآور شد و گفت: موضوع انتقال مصلی اردبیل به خیابان عطایی تنها در حد پیشنهاد بوده و ما با بررسی تمام جوانب امر سعی داریم در صورت نتیجه بخش بودن این پیشنهاد این کار را انجام دهیم.

وی در خصوص مشکل خیابان عطایی اردبیل و صدور رای وحدت رویه در این زمینه نیز ابراز داشت: در این زمینه برخی مشکلات و چالش‌هایی به وجود آمده بود که با رایزنی و پیگیری شهرداری اردبیل، شهرداری نسبت به صدور پروانه و احقاق حق خود اقدام قانونی انجام داده و برخی جوسازی‌های اخیر در این حوزه کار بیهوده و بی‌ثمری است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول