اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست حج فرودگاه رشت خبر داد

انجام 138 سورتی پرواز در فرودگاه رشت

خبرگزاری فارس: سرپرست حج فرودگاه سردارجنگل رشت از پایان عملیات حج عمره در این فرودگاه با انجام 138 سورتی پرواز رفت و برگشت و اعزام بالغ بر 17 هزار زائر گیلانی به سرزمین وحی خبر داد.

انجام 138 سورتی پرواز در فرودگاه رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد میرزایی راجعونی بعد از ظهر امروز در جلسه فرودگاه گیلان گزارشی از پروازهای حج عمره در فرودگاه سردار جنگل رشت را ارائه داد.

وی با بیان اینکه پروازهای عمره مفرده از 16 بهمن‌ماه سال گذشته آغاز شده بود، اظهار کرد: این پروازها در 16 مرداد جاری به پایان رسید.

سرپرست حج فرودگاه رشت افزود: در مدت شش ماه از انجام عملیات حج عمره تعداد 17 هزار و 795 زائر گیلانی از فرودگاه رشت به سرزمین وحی اعزام شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 4 درصد افزایش داشته است.

وی میزان بار ورودی به فرودگاه را 599 تن اعلام کرد و افزود: آمارها نشان می‌دهد 11.2 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش بار در ورود حجاج گیلانی را داشتیم که نشان دهنده اهتمام زائران در خروج ارز از کشور بوده است.

میرزایی راجعونی، درباره شرکت هواپیمایی هندلینگ کننده (خدمات رسان) ابراز کرد: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی، کار خدمات‌رسانی به پروازها را انجام داده است.

به گفته وی، هواپیمای سعودی با تایپ ایرباس 600-300 انتقال زائران گیلانی را از جده به رشت و از رشت به مدینه انجام داده است.

این مسئول، اداره کل فرودگاه گیلان، یگان حفاظت هواپیمایی، پلیس فرودگاه، مدیریت حج و زیارت، گذرنامه ناحیه انتظامی، گذرنامه نهاد ریاست جمهوری، گمرک فرودگاه و شرکت هواپیمایی ایران‌ایر را از جمله ارگان‌های مرتبط و دخیل در عملیات حج عمره ذکر کرد.

وی با قدردانی از همکاری‌های مذکور، خاطرنشان کرد: حداکثر ایستایی زائران هنگام خروج از فرودگاه و در زمان اعزام به عربستان 3 ساعت و زائران ورودی 45 تا 60 دقیقه بوده است.

به گزارش فارس، فرودگاه سردارجنگل رشت از سال 73 اعزام زائران گیلانی به سرزمین وحی را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول