علی رستمی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: این عملیات با اعتبار اولیه 200 میلیارد ریال و پیشبینی 300 میلیارد ریال اعتبار کل طرح، از 10 مرداد آغاز میشود.
وی افزود: پیمانکار این طرح زمان لازم برای اتمام بهسازی فرودگاه تبریز را یک سال اعلام کرده ولی تلاش میشود این عملیات در کمتر از یکسال و در کوتاهترین زمان به اتمام برسد.
رستمی اضافه کرد: مطالعات و برنامهریزی این عملیات عمرانی صورت گرفته و با اختصاص اعتبار اولیه از محل اعتبارات شرکت فرودگاههای کشور، عملیات اجرایی آن آغاز میشود.
وی با اشاره به استفاده مکرر از این باند در طول سالیان گذشته گفت: رویه آسفالت این باند برای استفادههای فرودگاهی برای نشست و برخاست هواپیما جوابگو نبوده و حتی در شرایطی میتواند خطرساز باشد.
رستمی در مورد اینکه با آغاز عملیات بهسازی این باند خدمات فرودگاهی تبریز چگونه انجام خواهد شد، گفت: مشکل خاصی برای متقاضیان استفاده از خدمات پروازی به وجود نخواهد آمد و باند دوم فرودگاه تبریز تا حدودی جوابگوی نیاز فرودگاه تبریز خواهد بود.
مدیرکل فرودگاههای آذربایجانشرقی در عین حال از ایجاد محدودیتهای پروازی از جمله در زمان کاهش دید به کمتر از پنج هزار متر خبر داد و گفت: این محدودیتها به شرکتهای هواپیمایی اعلام میشود تا براساس آن برنامههای پروازی خود را تنظیم کنند.
باند دوم فرودگاه تبریز اواخر سال گذشته و پس از چندین بار لغو پرواز وزیر راه و ترابری وقت و وزیر راه و شهرسازی کنونی به دلیل شرایط جوی به بهرهبرداری رسید.
از ویژگیهای این باند میتوان به این موارد که باند دوم فرودگاه تبریز جزو توسعه و بهسازی عوامل پروازی این فرودگاه بوده و مطابق با استانداردها و مشخصات فرودگاههای روز دنیا (ایکااو) به همراه سیستم روشنایی ساخته شده و اعتبار هزینه شده برای آن نیز بالغ بر 100 میلیارد ریال بوده است.
با بهرهبرداری از باند دوم فرودگاه تبریز افزایش 30 درصدی ظرفیت پذیرش بار و مسافر و امکان تجهیز باند اول نیز بدون تعطیلی فرودگاه ممکن شد.
انتهای پیام/ل20/ف4004