اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز

عملیات نصب دستگاه ناوبری DVOR فرودگاه خرم‌آباد آغاز شد

خبرگزاری فارس: صبح امروز با حضور جمعی از مسئولان لرستانی عملیات نصب دستگاه ناوبری DVOR فرودگاه خرم‌آباد آغاز شد.

عملیات نصب دستگاه ناوبری DVOR فرودگاه خرم‌آباد آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد به نقل از روابط عمومی فرودگاه خرم‌آباد، مدیر فرودگاه خرم‌آباد صبح امروز در مراسم کلنگ‎زنی عملیات نصب این دستگاه گفت: فرودگاه خرم‏‌آباد با طول باند 320 در جلگه جنوب غربی این شهر قرار گرفته که طی سال‌های اخیر دستگاه‌های ناوبری پیشرفته در این فرودگاه نصب و راه‎اندازی شده است.

اسفندیار کیانی افزود: ترمینال مسافربری و مرکز سوخت‌گیری هواپیما، سهولت نشست و برخاست پروازهای ورودی و خروجی و استفاده از سیستم‌های ناوبری این فرودگاه برای پروازهای عبوری در این مدت میسر شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پروازهای فرودگاه خرم‌آباد توسط شرکت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی، ماهان، فارس و قشم انجام می‌شود، گفت: براساس اعلام اداره‌کل مراقبت پرواز، پرواز هواپیماهای ایرباس B2 در فرودگاه امکان‌پذیر است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر دستگاه‌های پیشرفته دیگر به نام‌های DVOR مدل MORU22 و DME مدل با اعتبار بیش از 15 میلیارد ریال از کره‌جنوبی خریداری شده که هم‌اکنون عملیات نصب و راه‎اندازی این پروژه در حال انجام است.

مدیرعامل فرودگاه خرم‏آباد تصریح کرد: با نصب دستگاه DVOR در کنار دیگر سیستم‌های ناوبری مانند ILS، DME و NDB در این فرودگاه توان عملیاتی در پذیرش پروازهای ورودی و خروجی و پروازهای عبوری بالا می‌رود.

کیانی افزود: سیستم DVOR اطلاعات ناوبری را به گونه‏ای در اختیار خلبان قرار می‏دهد که قادر خواهد بود، مکان خود را به سهولت در مسیری که از پیش تعیین شده از نقطه‏ای به نقطه دیگر طی کند و سیگنال‌های پخش شده از این سیستم که برای هدایت هواپیما بوده از موانع اطراف اثرپذیری ندارد و موجب افزایش و تقویت ایمنی پروازها می‎شود.

وی هم‌چنین با بیان اینکه برای افزایش پروازها در فرودگاه خرم‌آباد مشکلی وجود ندارد، افزایش تعداد پروازها را در گرو ورود جدی بخش خصوصی برشمرد و گفت: سال گذشته 18 هزار مسافر در این فرودگاه جابه‌جا شده است.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استاندار لرستان نیز در این مراسم بر توسعه زیرساخت‌ها در بخش حمل و نقل تاکید کرد و گفت: یکی از عوامل مهم در جذب سرمایه‎گذار و توسعه زیرساخت‌ها در بخش حمل و نقل است.

محمدجعفر لرستانی با انتقاد از اینکه ساعاتی که برای پروازهای استان در نظر گرفته شده مناسب نیست، افزود: باید به گونه‏ای برنامه‏ریزی شود، تا ساعاتی که برای پروازهای خرم‎آباد در نظر گرفته می‏شود، ساعاتی باشند که منجر به جذب مسافر شود.

وی تصریح کرد: باید پروازهای اماکن زیارتی از جمله عراق، عربستان و سوریه درخور و شایسته مردم ولایی لرستان در فرودگاه خرم‏آباد مهیا شود.

انتهای پیام/ل30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول