اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی خبر داد

افتتاح پایانه صادراتی فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد در هفته دولت

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی گفت: پایانه صادراتی فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد در ایام عید فطر و در اوایل هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح پایانه صادراتی فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد در هفته دولت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی ظهر ‌امروز پس از جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان‌رضوی در نشستی مطبوعاتی با اشاره به برگزاری این شورا در استان خراسان‌رضوی اظهار کرد: خراسان‌رضوی نخستین استان پس از تهران است که این جلسات را به صورت مستمر برگزار و پی‌گیر مصوبات آن است.

وی افزود:‌ در این جلسات علاوه بر صحبت‌های مقدماتی استاندار به عنوان رئیس شورا، مصوبات جلسات قبلی در ابتدا پی‌گیری و سپس دستورات کار جلسه که از قبل توسط دبیرخانه شورا که متشکل از معاون برنامه‌ریزی استاندار، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خراسان‌رضوی و رئیس اتاق تعاون استان و چندی دیگر از صنعتگران و مسئولان است، ارائه و در مورد آنها تصمیم‌گیری می‌شود.

استاندار خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: هم‌چنین مشکلات بخش تولید، تجارت، صنعت و معدن و کشاورزی استان نیز در این شورا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

صلاحی در ادامه یکی از مصوبات جلسه صبح امروز شورای گفت‌وگو را پی‌گیری مصوبه پایانه صادراتی فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد عنوان کرد و اذعان داشت: پایانه صادراتی فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد مقدس که در جلسه قبل شورا نیز مورد تصویب قرار گرفت، پیش از این 600 میلیون تومان از سوی استانداری تقبل هزینه شده بود که البته یک میلیارد تومان دیگر نیز برای این پروژه پرداخت شده و ان‌شاءالله با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته این پایانه در ایام عید فطر و در اوایل هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: به طور کلی در این جلسات مصوبات و مباحثی که مطرح می‌شود در نهایت باید به تسهیل امر تولید، تجارت و صادرات در استان بیانجامد.

مقام عالی استان در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در ارتباط با مشکلات اقتصادی کشور گفت: یکی از مباحث اصلی مطرح شده در جلسه امروز شورا، موضوع اقتصاد مقاومتی بود که رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگزاران نظام به تشریح این اقتصاد مقاومتی و تحلیل آن پرداختند و در این راستا باید این موضوع را در سطح کشور پیاده‌سازی کنیم.

اقتصاد مقاومتی افزایش تولید داخلی را به دنبال خواهد داشت

وی ادامه داد: این اقتصاد انقباضی، تدافعی و ریاضتی نیست بلکه اقتصادی رو به جلوست که کاهش وابستگی به خارج و افزایش تولید داخلی را به دنبال خواهد داشت.

صلاحی افزود: در اقتصاد مقاومتی آسیب‌ها باید شناسایی و بررسی شوند، هم‌چنین باید توجه داشت که نگاه در اقتصاد مقاومتی نگاه به تولید با محوریت کار و سرمایه ایرانی است.

اقتصاد مقاومتی اقتصادی انبساطی است

استاندار خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: در اقتصاد مقاومتی باید تبلیغ برای کالاهای داخلی صورت گیرد نه کالاهای خارجی. در این مدل اقتصادی بخش‌های خصوصی و دولتی به یکدیگر برای برداشتن موانع سر راه اقتصاد و پیشرفت کمک می‌کنند چرا که اقتصاد مقاومتی اقتصادی انبساطی است.

وی با بیان اینکه در مدل اقتصاد مقاومتی ابتکار و خلاقیت حرف نخست را می‌زند، یادآور شد: شاهدیم که در برخی از کشور‌ها حتی در کشو‌رهای بزرگ موضوع اقتصاد ریاضتی و سیاست‌های انقباضی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی از سوی کارشناسان و دولت‌مردان این کشورها مطرح و اعمال شد، در حالی که اقتصاد انقباضی و ریاضتی این است که مالیات را افزایش داده و ارائه خدمات را کاهش می‌دهد.

وی افزود: این در حالی است که در جمهوری اسلامی ایران از سوی مقام عظمای ولایت اقتصاد مقاومتی که بهترین نسخه برای برون رفت از مشکلات اقتصادی نیز محسوب می‌شود، مطرح شد و باید این مدل را پیاده‌سازی کنیم.

استاندار خراسان‌رضوی اظهار داشت: شاید خدای متعال مقرر کرده که در این فشارهای بین‌المللی بتوانیم تا جایی که امکان دارد وابستگی اقتصاد را به نفت کاهش داده و به تولید بیشتر نگاه کنیم و از طرفی در اقتصاد مقاومتی باید تعامل دولت و بخش خصوصی بیش از پیش باشد.

وی اضافه کرد: باید در اقتصاد مقاومتی بیشتر از نگاه به فروش نفت به فروش تولیدات داخلی توجه شود تا به این صورت واردات را نیز کم‌تر کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم نیز در پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی نقش اساسی را ایفا می‌کنند، عنوان کرد: امروز مردم باید از کالاهای داخلی استفاده کنند و از طرفی یکدیگر را نیز به خرید کالای داخلی تشویق کنند، نباید امروز خرید کالاهای خارجی یک حسن محسوب شود.

راه کسب ثروت افزایش ثروت ملی است

مقام عالی دولت در استان ادامه داد: مردم سراسر ایران، بخش خصوصی و بخش دولتی و همه و همه باید به این فرمایش مقام معظم رهبری توجه جدی و ویژه کنیم، راه کسب ثروت افزایش ثروت ملی است که البته به دنبال آن اشتغال نیز ایجاد می‌شود.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: باید امروز به تولید و مصرف کالاهای داخلی توجه بیش از پیش شود چرا که در صورت افزایش ثروت ملی و سرانه ملی می‌توانیم توسعه‌ای که مدنظرمان است را داشته باشیم و پس از آن به خودکفایی رسیده و در نهایت می‌توانیم کالاهایی با کیفیت بالا و صادراتی را تولید کنیم، افزایش ثروت ملی افزایش رفاه می‌آورد و از همه مهم‌تر نباید با خرید کالاهای خارجی سبب خارج شدن پول از کشور شویم.

انتهای پیام/ب10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول