اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

آزادی بیت‌المقدس هدف نهایی راهپیمایی روز قدس است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: آزادی قدس شریف هدف نهایی راهپیمایی در روز قدس محسوب می‌شود.

آزادی بیت‌المقدس هدف نهایی راهپیمایی روز قدس است

علی سهندی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: با راهپیمایی دشمن‌شکن ملت‌های مسلمان جهان در سال جاری باید ملت فلسطین لمس کند که مردم جهان از مقاومت این ملت درس گرفته است.

وی با بیان اینکه برگزاری باشکوه راهپیمایی روز قدس نشانگر علاقه مردم جهان به حل مشکلات پیش‌روی فلسطین است، افزود: ملت‌های آزادی خواه جهان با شرکت در راهپیمایی روز قدس از ملت مظلوم فلسطین حمایت می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با عنوان روز قدس خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) با ابتکار عمل توانست با نامگذاری این روز به عنوان روز قدس صهیونیست‌ها را در جهان منزوی کند.

وی با بیان اینکه حضور مردم در سال‌های مختلف برای حمایت از حقوق مردم مظلوم فلسطین تاثیرگذار بوده است، افزود: افزایش تعداد کشورهای شرکت‌کننده در راهپیمایی روز قدس اهمیت این موضوع را به خوبی نشان می‌دهد.

سهندی یادآور شد: روز قدس نتیجه تفکر و اندیشه بلند امام خمینی (ره) است که ادامه این روز در سال‌های متوالی منجر به شکل‌گیری بیداری اسلامی شده است.

وی با حساس خواندن وضعیت کنونی جهان یادآور شد: خوشبختانه با اقدامات انقلاب اسلامی نه تنها فلسطین مظلوم منزوی نشده است بلکه جوانان این مرز و بوم الگوی آزادی‌خواهان جهان شده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نجات و تنها راه امید جوامع بشری را مقاومت اعلام کرد و گفت: ملت‌های آزادی‌خواه جهان باید با الگوگیری از حرکت‌های انقلابی مردم ایران به افزایش بهارهای عربی و بیداری اسلامی در جای جای جهان کمک کنند.

وی حرکت ملت ایران را در 34 سال گذشته زمینه‌ساز حرکت ملت‌های مستضعف دانست و یادآور شد: ملت‌های مسلمانان در حال حاضر در صحنه بوده و با مقاومت جانانه توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کنند.

سهندی با بیان اینکه باید همه ملت‌ها به یک اندازه نسبت به مسئله فلسطین حساس باشند، خاطرنشان کرد:‌ باید در برابر مسئله آزادی فلسطین همه ملت‌ها احساس وظیفه کنند.

وی آزادی قدس شریف را هدف نهایی راهپیمایی روز قدس خواند و گفت: این حرکت تاثیرگذار تا آزادی ملت فلسطین از یوغ استکبار ادامه دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث کشور سوریه تصریح کرد: دیکتاتورها و استکبار از زمانی که در مقابل ملت ایران شکست خوردند برای به چالش کشاندن نظام جمهوری اسلامی، کشورهای اسلامی منطقه را تحت‌الشعاع قرار داده و با حمله نظامی و اغتشاش مقاومت این ملت‌ها را نشانه گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه سوریه و لبنان به عنوان محور مقاومت در جهان اسلام محسوب می‌شوند، افزود: ‌این دو خط همواره در برابر زورگویی‌های استکبار مقاومت کرده و در برابر آنان به خوبی درخشیده است.

سهندی با اشاره به ضرورت حضور در راهپیمایی روز قدس تصریح کرد: اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان زنجان نیز همپای سایر اقشار در این راهپیمایی شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول