اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل توزیع نیروی برق همدان تأکید کرد

لزوم رعایت الگوی مصرف توسط مشترکان برق همدان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به بالا رفتن مصرف برق در ماه‌های اخیر، عدم رعایت الگوی مصرف را زنگ خطری دانست که باید برای این امر تدبیری اندیشیده شود.

لزوم رعایت الگوی مصرف توسط مشترکان برق همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق همدان، حاجی‌رضا تیموری در نشست صمیمانه با اعضای روابط عمومی این شرکت با اشاره به بالا رفتن مصرف برق در ماه‌های اخیر و با اظهار تأسف از این مسئله اظهار داشت: نمی‌توان برای برنامه‌ریزی و اتخاذ یک تصمیم کارساز از آمارها و ارقام چشم پوشید.

وی با نگاهی کوتاه به جمعیت یک‌میلیون و 800 هزار نفری استان و وجود بیش از 480 هزار مشترک برق خانگی که در قالب بیش از 580 هزار مشترک برق در استان سرگرم استفاده از این سرمایه ملی هستند، گفت: عدم رعایت الگوی مصرف به وسیله برخی از این مشترکان و پیامدهای منفی این نوع مصرف، زنگ خطری است که اگر به موقع هشدارهای لازم داده نشود، منجر به ایجاد مشکل می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان افزود: اگر با تنویر افکار عمومی نسبت به بالا بردن فرهنگ عمومی آن دسته از مشترکانی که مسئولیت‌های اجتماعی خود را در این زمینه به فراموشی سپرده‌اند اقدام لازم صورت نگیرد برنامه‌ریزان و کارشناسان این عرصه بزرگ خدمت‌رسانی مسلماً دچار مشکل شده و آثار و عواقب نهایی آن دامنگیر جامعه نیز خواهد شد.

وی به تبیین و تشریح نقش و جایگاه بانوان در مدیریت مصرف برق و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی پرداخت و تصریح کرد: مشترکان برق خانگی بیشترین مصرف‌کنندگان برق هستند و به خوبی روشن است که زنان خانه‌دار ما یکی از اهرم‌های اصلی و نقش‌آفرینان بزرگ عرصه مصرف برق هستند.

تیموری اضافه کرد: زنان خانه‌دار به لحاظ مسئولیت بزرگی که در مدیریت خانواده به دوش دارند ابزار مدیریت در بهینه‌سازی مصرف برق نیز بر عهده آنان خواهد بود بنابراین برنامه‌ریزی و مدیریت مصرف برق برای استفاده از وسایلی که به وسیله انرژی برق تغذیه می‌شوند و می‌توان از خدماتشان برای رفاه خانواده استفاده کرد در دست بانوان خانه‌دار به عنوان اصلی‌ترین مدیران خانواده در این زمینه‌هاست.

وی ابراز داشت: حال اگر این جامعه بزرگ مصرف‌کننده انرژی برق قادر باشند به تمام مسئولیت‌هایی که در این زمینه عهده‌دار آن هستند عمل کنند و در بهینه‌سازی مصرف برق فرزندان و برادران خود را در صنعت برق یاری کنند مسلماً آن اهداف بزرگی که اصلاح الگوی مصرف در نظر دارد و همچنین نتایجی که قانون هدفمند کردن یارانه‌ها باید به آن نائل شود محقق خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان گفت: لازم است که این قشر عظیم از سرمایه‌های اجتماعی ما با وظایف و مسئولیت‌هایی که در این زمینه عهده‌دار آن هستند به خوبی آشنا شوند زیرا از مسیر همین آگاهی‌بخشی‌‌هاست که قادر خواهند بود به عنوان مسئول و مدیر خانواده بزرگترین قدم‌ها را در راه بهینه‌سازی مصرف برق بردارند.

وی گفت: از این روست که در این مباحث سعی می‌شود به ابعاد مختلفی توجه شود تا ضمن آگاهی‌دهی به مخاطب خود و آشنایی آنها با اصولی که بدون توجه به آن نمی‌توان قدم در راه بهینه‌سازی مصارف حامل‌های انرژی به خصوص برق گذاشت، بحث اصلی را با اشاره به تعریف کارشناسی شده مدیریت مصرف با این عزیزان در میان نهاد.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول