اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تکمیل خط انتقال برق پارس‌‌آباد

صادرات برق به کشورهای همسایه افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان گفت: با تکمیل خط چهار مداره برق پارس‌آباد میزان صادرات انرژی برق به کشورهای همسایه افزایش می‌یابد.

صادرات برق به کشورهای همسایه افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی بهاریوند صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات و موانع اجرای  این خط در پارس‌آباد اظهار داشت: شمال استان اردبیل مستعد‌ترین منطقه برای تولید انرژی برق است که بر همین اساس خط 230.63 کیلو ولت پارس‌آباد در دست تکمیل شدن است.

وی با بیان اینکه این پروژه یکی از طرح‌های عظیم ملی در منطقه پارس‌آباد است، افزود: با بهره‌برداری از طرح ملی خط چهار مداره پارس آباد ـ اصلاندوز، نیاز این شهرستان به انرژی برق تا 50 سال آینده تامین می‌شود.

این مسئول بیان داشت: برای اجرای این طرح عظیم تا کنون 100میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و برای تکمیل آن به 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

بهاریوند نیرو رسانی به پایاب سد‌ خدا‌آفرین، تکمیل رینگ شمالی خطوط انتقال شمال استان اردبیل، بالا بردن قابلیت اطمینان خطوط انتقال منطقه، پایداری شبکه برق، ایجاد ظرفیت بار الکتریکی در منطقه در طی 50 سال آتی و انتقال بار الکتریکی نیروگاه‌های خدا آفرین و قیز قلعه‌سی به منطقه و شبکه برق سراسری را از اهداف مهم این پروژه بزرگ عنوان کرد و افزود: با راه‌اندازی این خط افزایش میزان واردات انرژی برق به کشورهای همسایه ممکن خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار پارس‌آباد نیز در این جلسه ابراز داشت: خط چهار مداره 230.63 کیلو ولت از طرح‌های مهم و زیربنایی دولت در این منطقه است.

ولی کریمی افزود: این پروژه هم اکنون از 97 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول با اشاره به اهمیت و نقش این خط چهار مداره در تامین کامل انرژی مورد نیاز شهرستان، خواستار تسریع در روند اجرای آن شد.

این مسئول با اعلام اینکه این خط از بخشی از اراضی شرکت کشت و صنعت پارس می‌گذرد، از شرکت پارس خواست با همکاری خوب خود، زمینه را برای تکمیل و بهره‌برداری این پروژه در موعد مقرر فراهم کند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول