اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز:

تبریز پایین‌ترین میزان استفاده غیرمجاز از برق را در ‌‌کشور ‌داراست‌

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: تبریز پایین‌ترین میزان استفاده غیرمجاز از برق در میان کلانشهرهای کشور را داراست.

تبریز پایین‌ترین میزان استفاده غیرمجاز از برق را در ‌‌کشور ‌داراست‌

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی برق تبریز، علی‌اکبر برقی‌مقدم اظهار کرد: با توجه به تعداد مشترکان برق تبریز که بیش از 730 هزار است، تنها 23 صدم درصد استفاده غیرمجاز از انرژی برق وجود دارد.

وی اقدامات پیشگیرانه را مهمترین گام در پاکسازی انشعابات غیرمجاز عنوان کرد و افزود: مهمترین این اقدامات از سال 1382 تاکنون شامل اجرای طرح‌های نیرو رسانی برای مناطق فاقد شبکه به تعداد 320 پروژه، جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز و واگذاری انشعاب به تعداد 10 هزار و 150 متقاضی، واگذاری انشعاب اقساطی به مناطق محروم و حاشیه‌نشین به میزان 4 هزار مورد است.

وی ادامه داد: رفع حریم خطوط فشار قوی در کل منطقه خلیل‌آباد و واگذاری انشعاب برای 300 متقاضی از دیگر اقدامات برق تبریز در راستای مقابله با انشعاب غیرمجاز است که در کنار آن تلاش شده تا با استفاده از کابل خودنگهدار به طول 5 هزار متر، اقدامات قضایی و اقدامات فرهنگی از طریق رسانه‌های گروهی، آمار استفاده غیرمجاز به حداقل برسد.

برقی‌مقدم علل شیوع اشعابات غیرمجاز در برخی مناطق کلانشهر تبریز را اینگونه عنوان کرد: عدم امکان اجرای پروژه‌های نیرو رسانی به برخی از مناطق به دلیل وجود قوانین شهرداری و ماده هشت منع واگذاری انشعاب، صدور پروانه احداث ساختمان بدون هماهنگی با شرکت توزیع نیروی برق تبریز و عدم کنترل شهرداری‌ها برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز از عمده‌ترین دلایل بروز انشعاب غیرمجاز در سطح کلانشهر تبریز است.

وی تصریح کرد: در مناطق روستایی نیز ساخت و سازهای ساختمانی در مناطق خارج از محدوده طرح هادی روستایی و عدم صدور مجوز از طرف دهیاری و بنیاد مسکن و شهرسازی از عمده‌ترین دلایل استفاده غیرمجاز از برق است.

برقی‌مقدم با اشاره به آموزه‌های دینی در مورد استفاده غیرمجاز از برق تاکید کرد: در استفتائاتی که از مراجع عظام در مورد استفاده از برق غیرمجاز گرفته شده، مراجع این عمل را جایز ندانسته‌اند. 

انتهای پیام/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول