اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌عامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان:

افزایش 4.7 درصدی تولید برق در نیروگاه بخار بندرعباس

خبرگزاری فارس: مدیر‌عامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان گفت: طی تیر ماه گذشته تولید برق در نیروگاه بخار بندرعباس نسبت به مدت مشابه 4.7 درصد رشد یافته است.

افزایش 4.7 درصدی تولید برق در نیروگاه بخار بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، داوود محمودی در جمع مدیران مسئول روزنامه‌های محلی و نمایندگی‌های خبرگزاری‌ها با بیان اینکه نیروگاه بخار بندرعباس قدیمی‌ترین صنعت موجود در هرمزگان محسوب می‌شود، اظهار داشت: این نیروگاه و نیروگاه خلیج فارس عهده‌دار تولید برق مورد نیاز استان که برابر با 2 هزار و 300 مگاوات است، هستند.

وی با بیان اینکه توان تولید این دو نیروگاه روی هم رفته حدود یک‌هزار و 900 مگاوات است، افزود: تمام تلاش و توان پرسنل نیروگاه بخار بندرعباس در راستای در مدار نگه داشتن، تولید حداکثری و راندمان بالای این نیروگاه متمرکز است.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان یادآور شد: صنعت برق با توجه به اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها در مقطع حساسی قرار دارد و در این راستا می‌توان گفت که اقتصاد مقاومتی در پویایی صنعت برق کشور می‌تواند بسیار کارساز باشد.

محمودی با بیان اینکه صرفه‌جویی می‌تواند مهم‌ترین نقش را در توسعه صنعت برق کشور داشته باشد، گفت: طی تیر ماه گذشته تولید برق در نیروگاه بخار بندرعباس نسبت به مدت مشابه 4.7 درصد رشد یافته است که در همین زمینه با توجه به افزایش تولید، نیروگاه و بخش‌های مربوطه در بحث نگه‌داری نیز عملکرد خوبی داشته‌‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مزایای استفاده از سوخت گاز به جای سوخت مازوت در نیروگاه بخار بندرعباس اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 90 درصد از سوخت نیروگاه بخار بندرعباس مازوت و تنها 10 درصد گاز است.

این مسئول با بیان اینکه نیروگاه بخار بندرعباس همواره مورد انتقادات فعالان زیست‌محیطی قرار دارد، افزود: تا زمانی که سوخت تحویلی به نیروگاه مازوت باشد، دودکش‌های این نیروگاه آلاینده است و این امر ربطی به تجهیزات فنی نیروگاه ندارد.

محمودی افزود: در صورت استفاده صد درصدی از گاز است که می‌توان وجود و تولید آلاینده‌های هوا را به حد صفر رساند.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان ادامه داد: در حال حاضر قیمت هر مترمکعب گاز طبیعی معادل 80 تومان بوده این در حالی است که این میزان سوخت مازوت قیمتی چند برابری دارد و از این‌رو اگر سوخت گاز برای نیروگاه به کار برده شود از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

محمودی افزود: بهر‌ه‌وری و راندمان گاز در نیروگاه بخار بندرعباس از مازوت بیشتر بوده و استهلاک نیز در صورت استفاده از گاز به جای مازوت در حد قابل توجهی کاهش می‌یابد.

وی یادآور شد: هم‌چنین در بخش انتقال سوخت به نیروگاه نیز باید گفت که انتقال گاز با خطوط لوله ممکن است اما در راستای انتقال مازوت به نیروگاه باید ناوگانی مخصوص از تانکرها را برای این امر اختصاص داد.

این مسئول اظهار امیدواری کرد، با اتمام طرح احداث خط لوله هفتم سراسری، گاز مورد نیاز نیروگاه بخار بندرعباس از این خط تامین شود.

وی با بیان اینکه رقم حاصله از صادرات برق به کشورهای همسایه طی سال گذشته قابل توجه است، اضافه کرد: در این راستاست که همواره کارشناسان صنعت برق تاکید بر توسعه نیروگاهی کشور با هدف سودآوری بیشتر برای کشور در مقایسه با صادرات سوخت‌های فسیلی دارند.

انتهای پیام/ز10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول