اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

آمریکا با چنگال خونین نمی‏تواند حامی حقوق بشر باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند با تاکید بر اینکه آمریکا با چنگال‏ آغشته به خون نمی‏تواند حامی حقوق بشر باشد، توحید و معاد را دو شاخص اصلی حقوق بشر اسلامی خواند.

آمریکا با چنگال خونین نمی‏تواند حامی حقوق بشر باشد

حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران با اشاره به جنایت‏های اخیر در برخی کشورها نظیر میانمار و سوریه اظهار داشت: تحقق حقوق بشر که به حفظ و صیانت از کرامت انسانی بینجامد نیازمند تعریف در چارچوب خداشناسی است.

وی ادامه داد: زیرا تنها افرادی می‏توانند در زمینه احقاق حقوق بشر گام بردارند که به دو اصل توحید و معاد اعتقاد داشته باشند.

علاءالدینی اضافه کرد: متاسفانه در دنیای امروز کسانی با ابزارهای متعدد تبلیغاتی دم از حقوق بشر می‏زنند که از سبقه کثیف و آلوده‏ای در این زمینه برخوردارند.

امام جمعه دماوند یادآور شد: روزهای گذشته، سالروز حمله ددمنشانه اتمی آمریکای جنایتکار در خلال جنگ جهانی دوم به دو شهر بزرگ و پرجمعیت کشور ژاپن یعنی هیروشیما و ناکازاکی را سپری کردیم.

وی تصریح کرد: در آن جریان وحشتناک و غیرانسانی 160 هزار شهروند بی‏گناه ژاپنی توسط تسلیحات اتمی ایالات متحده به خاک و خون کشیده شدند.

علاءالدینی افزود: با نگاهی به این کشتار تاریخی فشار بر ایران اسلامی از طریق ابزارهایی مانند شعار حقوق بشر و همچنین ادعای دروغین تلاش کشورمان برای دست‏یابی به سلاح اتمی تنها بهانه‏ای برای پیشبرد اهداف سردمداران استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا است.

امام جمعه دماوند اضافه کرد: چنگال شیطان بزرگ آمریکا، تا بازوان به خون بی‏گناهان بسیاری آغشته است و تاریخ گواهی زنده و روشن بر این مدعی است.

وی ادامه داد: حال علامت سؤال بزرگ در اذهان بیدار جهانیان این است که چگونه می‏تواند با دستانی خون‏آلود منادی حقوق بشر بود؟

علاءالدینی با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب خاطرنشان کرد: رهبر فرزانه انقلاب در بخشی از بیانات گران‏سنگ خویش فرمودند که "نمی‏توان با دستمال کثیف آلودگی‏ها را زدود".

امام جمعه دماوند دماوند تصریح کرد: حال با توجه به این سخن رهبر معظم انقلاب، آمریکای و ایادی ابزار دست این جنایتکار همیشه رسوا در دل تاریخ نمی‏توانند مدعی حقوق بشر در جهان باشند.

وی ادامه داد: با توجه به این تفاسیر، موضوعاتی نظیر حقوق بشر و انرژی هسته‏ای تنها بهانه‏ای از سوی غرب است تا در سه محور اسلامیت، جمهوریت و تبدیل ایران به الگوی عملی مردم آزاده جهان به اصل آزادگی حمله‏ور شود.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول