اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه:

دانشمندان اسلامی آبروی حقوق بشر را بازسازی کنند

خبرگزاری فارس: جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: امروز وظیفه بزرگ دانشمندان اسلامی اعاده حیثیت حقوق بشر در جهان با ارائه معیارهای حقیقی این حقوق است.

دانشمندان اسلامی آبروی حقوق بشر را بازسازی کنند

حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی اظهار داشت: یکی از بدترین ظلم‌ها و جنایت‌ها، ظلم و جنایتی است که با نام اصلاح و عدالت صورت گیرد و به تعبیر قرآن بدترین مفسدان کسانی هستند که خود را مصلح معرفی می‌کنند.

وی ادامه داد: مسئله حقوق بشر یکی از با ارزش‌ترین مبانی حقوقی در تمام مکاتب الهی است و اسلام نیز یکی از همین مکتب‌ها است و حقوق انسان‌ها در آن بسیار محترم شمرده شده است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه خداوند از بسیاری از حقوق خود می‌گذرد اما در مورد کوچک‌ترین حق مردم بسیار سخت‌گیر است ابراز داشت: جای تاسف دارد که بشر قرن 21 با تمام پیشرفت‌هایی که داشته، بیشترین جنایت‌ها را با شعار حقوق بشر انجام داده است.

حاجی‌صادقی گفت: این بازی کثیف تا جایی ادامه پیدا کرده است که ملت‌ها دیگر به اصل موضوع حقوق بشر بدبین شده‌اند تا جایی که اگر اشخاصی بخواهند به دنبال حقوق راستین ملت‌‌ها باشند، مورد پذیرش ملت‌ها قرار نخواهند گرفت.

وی عنوان داشت: این اتفاق در زمینه بسیاری از شعارهای دیگر نیز افتاده و مسائلی مانند صلح جهانی و مبارزه با تروریسم با وجود ظاهر فریبنده‌ای که دارند، مورد پذیرش ملت‌ها قرار نمی‌گیرند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه خاطر نشان کرد: آنچه امروز بشر را بیش از هر چیز آزار می‌دهد، تقابل گفته‌ها و رفتارها و عملکرد منافقانه قدرت‌های بزرگ است که سازمان‌های بین‌المللی و نهادهایی عمومی را به فساد کشیده‌ است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر به نام حقوق بشر بدترین ظلم‌ها در جهان انجام می‌شود و هیچ یک از این سازمان‌های بین‌المللی به دنبال اعاده حیثیت برای این مفاهیم ارزشمند نیستند.

حاجی‌صادقی ادامه داد: امروز به نام حقوق بشر در کشورهایی مانند سوریه و افغانستان جنایت‌های هولناکی انجام می‌شود که آبروی حقوق بشر غربی را لکه‌دار کرده است.

وی افزود: بزرگ‌ترین ظلمی که به بشر می‌شود همین تجاوزها به بهانه حقوق او است که البته بی‌اعتمادی ملت‌ها نسبت به این شعارها روزی این نظام کنونی را سرنگون خواهد کرد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اصلاحاتی که باید در نظام حقوقی جهانی صورت گیرد ابراز داشت: امروز دنیا می‌داند اجرای قوانین حقوق بشر باید از خود کشورهای غربی آغاز شود و در گام نخست رفتار این دولت‌ها با مردم خودشان باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه حقوق بشر واقعی باید از متن قرآن و روایات استخراج شود تصریح کرد: دانشمندان اسلامی مطالعات خوبی در زمینه حقوق بشر انجام داده‌اند.

حاجی‌صادقی اضافه کرد: وقت آن رسیده که دانشمندان این حوزه این رفتار غرب در انجام جنایت به اسم دفاع از حقوق بشر را به چالش کشیده و از آبروی حقوق بشر در جهان اعاده حیثیت کنند.

وی گفت: باید شرایطی فراهم کرد تا مجامع بین‌المللی حق ادیان الهی را در تاثیرگذاری در مقوله حقوق بشر به رسمیت شناخته و بر اساس معیارهای حقیقی ناقضان حقوق بشر را تعیین کنند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه اظهار کرد: امروز در کشورهایی مانند افغانستان و سوریه بدترین نوع نقض حقوق بشر توسط مدعیان حقوق بشر و حامیان آنها در منطقه انجام می‌شود و این مردم بی‌گناه هستند که قربانی این شعارهای فریبنده می‌شوند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول