اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زاهدان:

حقوق بشر امروزی حربه‌ای برای قدرت استکباری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه زاهدان گفت: حقوق بشر امروز به عنوان حربه‌ای در دستان قدرت‌های استکباری تبدیل شده است.

حقوق بشر امروزی حربه‌ای برای قدرت استکباری است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه زاهدان در مصلای قدس اظهار داشت: حدود 60 سال پیش نخستین سند حقوق بشر توسط کشورهای فاتح در جنگ جهانی اول و دوم به منظور ترویج صلح در دنیا انتشار یافت.

وی افزود: مفاد این سند این بود که انسان‌ها می‌توانند با هر زبان، رنگ و نژادی که دارند از حق حیات خود بهره ببرند و از یک جایگاه اجتماعی برخوردار باشند.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: متاسفانه این منشور حقوق بشر دیری نپایید که در اختیار سلطه‌طلبانی قرار گرفت که قانون را رعایت نکرده و آن را در مسیر منافع خویش استفاده می‌کنند.

سلیمانی تصریح کرد: کشورهای قدرت‌طلب و زیاده‌خواه، منشور حقوق بشر را وسیله‌ای برای مطامع خود قرار داده و با استفاده از آن درصدد براندازی حکومت‌های کشورهای دیگر برآمده و در امورات داخلی‌ آنها دخالت می‌کنند.

وی اضافه کرد: کشورهایی که دم از حقوق بشر می‌زنند و در رأس آنها آمریکا است چرا از حقوق مردم مسلمان میانمار دفاع نمی‌کنند و در برابر جنایات بودایی‌ها سکوت کرده‌اند.

امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: متاسفانه منشور حقوق بشر امروزه در اختیار قدرت‌های استکباری قرار دارد تا به وسیله آن بتوانند در امور داخلی کشورهایی که با آنان همسو نیستند، دخالت کنند.

سلیمانی گفت: جامعه بشری امروز با خیزش‌های اسلامی موسوم به بیداری اسلامی در بین سایر ملل مواجه شده که امید است با تأسی از این حرکت‌های انقلابی، حقوق از دست رفته خود را به دست آورده و دیگر شاهد ظلم و سلطه استکبار نباشند.

وی در ادامه به فرارسیدن میلاد با سعادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) اشاره کرد و گفت: امام حسن (ع) در زهد و تقوا، بهترین فرد زمان خویش بود، پیامبر اسلام با شنیدن تولد آن حضرت یک شادی وصف‌ناپذیری را احساس کرد.

خطیب جمعه زاهدان افزود: شما مومنان روزه‌دار را به تأسی از روش بندگی آن امام بزرگوار توصیه می‌کنم.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول