اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سمیرم:

حقوق بشر غرب همسو با اهداف شیطانی مستکبران است

خبرگزاری فارس: امام جمعه سمیرم گفت: نمونه بارز حقوق بشر غرب، بی تفاوتی آنان نسبت به کشتار مسلمانان میانمار بوده و حقوق بشر در غرب همسو با اهداف شیطانی مستکبران است.

حقوق بشر غرب همسو با اهداف شیطانی مستکبران است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه در حسینیه امام حسین ضمن تاکید بر رعایت به تقوای الهی، حسن خلق را از خصوصیات یک مسلمان دانست و اظهار داشت: حسن خلق و خوش‌رفتاری با مردم از ویژگی‌های بارز اهل ایمان است.

وی به جایگاه خاص حسن خلق در اخلاق اسلامی به ویژه در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: چنانکه از رسول خدا(ص) آمده است: برترین شما نیکوکارترین شما از نظر اخلاق است، آنان که خود را آماده خدمت کرده و با دیگران با الفت و محبت زندگی می‌کنند.

امام جمعه سمیرم ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع) آغاز اطعام نیازمندان و اکرام ایتام، از مردم خواست به سیره عملی آن حضرت عمل کرده و با بهره‌گیری از این ماه پربرکت مشکلات نیازمندان و ایتام را برطرف سازند.

وی همچنین با اشاره به 17 مردادماه، سالگرد شهادت محمود صارمی، خبرنگار شهید خبرگزاری جمهوری اسلامی و روز خبرنگار را گرامیداشت.

موسوی از شب‌های قدر به‌عنوان فرصتی طلایی و بی‌بدیل یاد کرد و افزود: شب‌های قدر فرصت بسیار خوبی برای بازگشت به ذات فطری بشری و نهاد پاک است که خداوند این لطف بزرگ را در ماه میهمانی خویش به انسان‌ها عطا کرده است.

وی در ادامه با اشاره به روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی گفت: ارزش‌ها و کرامت واقعی انسان در تعریف حقوق بشر از زبان غربی‌ها نادیده گرفته می‌شود.

موسوی حقوق بشر تعریف شده در غرب را هم‌سو با سیاست‌ها و اهداف شیطانی مستکبران دانست و اظهار کرد: این در حالی است که آموزه‌های دین مبین اسلام، حقوق انسانی را به گونه‌ای تبیین می‌کند که در آن کرامت انسان در حد اعلای خود حفظ می‌شود.

وی نمونه بارز حقوق بشر غربی را بی تفاوتی نسبت به کشتار مسلمانان میانمار دانست و خاطرنشان کرد: بر اساس گزارشات رسیده، هزاران نفر از مسلمانان این منطقه توسط بوداییان افراطی کشته می‌شوند و این در حالی است که تمامی مجامع مدعی دفاع از حقوق بشر در مقابل این جنایت وحشتناک سکوت اختیار کرده‌اند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول