اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قصرشیرین:

روز قدس معنای واقعی حقوق بشر است

خبرگزاری فارس: امام جمعه قصرشیرین گفت: امروز کشورهایی که ادعای حقوق بشر را دارند در برابر ظالم ساکت هستند و این سکوت دلالت بر درغگویی این مدعیان حقوق بشر است.

روز قدس معنای واقعی حقوق بشر است

حجت‌الا‌سلام علی ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با اشاره به گرامیداشت روز جهانی قدس در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان اظهار کرد: روز قدس یوم‌الله برای تمام مسلمانان جهان است و امام راحل این روز را به‌عنوان یک تکلیف الهی برای دفاع از مظلوم عنوان کرد.

ملکی افزود: راهپیمایی در روز قدس به عنوان یک تکلیف و وظیفه شرعی بر تک‌تک مسلمانان جهان به خصوص مردم ایران لازم و واجب است.

وی با اشاره به آیات قرآن که دلالت بر دفاع از مظلوم در برابر ظالم غاصب را دارد گفت: امروز ظلم اسرائیل خون‌خوار بر هیچ یک از مسلمانان جهان پوشیده نیست پس بر ما واجب است که در برابر ظلم این غاصب ساکت ننشینیم و ندای قرآنی را که مرگ بر ظالم است بلند کنیم.

امام جمعه قصرشیرین ادامه داد: باید در مقابل ظالمان و در برابر دفاع از مظلوم بی‌گناه ایستاد تا روز قیامت بتوانیم حجتی در برابر پروردگار متعال داشته باشیم.

وی بیان داشت: امروز تمام کشورهایی که ادعای حقوق بشر را دارند و در رأس آنها این سرطان جهانی یعنی آمریکا، کشتار مردم مظلوم و بی‌گناه فلسطین را می‌بینند و ساکت هستند و این سکوت دلالت بر دروغگویی این مدعیان حقوق بشر است.

ملکی خاطرنشان کرد: اسرائیل به راحتی مردم یک روستا و شهر را نابود می‌کند، هزاران نفر را با بی‌رحمی از بین می‌برد و حقوق بشر آمریکایی یا به عبارتی همان حیوانیت محض نظاره‌گر این امر است.

وی نداشتن امنیت و آرامش مردم فلسطین را نشان‌دهنده مظلومیت مردم فلسطین دانست و افزود: در میان قوانین حیوانی و خون‌ریز آمریکا و حامیان آن، شخصیتی به‌نام روح خدا و نور خدا این روز را به نام روز قدس بر صفحه تاریخ هک کرد تا به دنیا بفهماند معنای حقوق بشر اسلامی چیست.

امام جمعه قصرشیرین تاکید کرد: با وجود این ظلم‌ها‌، کشتارها و مظلومیت مظلومان بر تک‌تک مردم خداجو و با ایمان ایران اسلامی واجب است که روز قدس ساکت ننشینند و خودشان، خانواده‌هایشان و تک‌تک دوستانشان در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند.

وی شرکت در راهپیمایی روز قدس را لبیک به فرمایشات امام راحل، مقام معظم رهبری، دانست و آن را حجتی در برابر پروردگار متعال، رسول اکرم(ص)، آیات قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت عنوان کرد.

ملکی در پایان گفت: روز قدس روز دفاع از مظلومان سرتاسر جهان در برابر ظلم ظالم است و مردم با حضور در صحنه حمایت خود را نشان می‌دهند.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول