اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل:

بانک‌ها با تمام توان جبهه تولید و اشتغال را تقویت کنند

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت: بانک‌های عامل اعم از دولتی و خصوصی باید در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی جبهه تولید و اشتغال و کارآفرینی را با تمام توان و ظرفیت پشتیبانی کرده و حمایت کنند.

بانک‌ها با تمام توان جبهه تولید و اشتغال را تقویت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ارژنگ عزیزی عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان که با هدف بررسی راهکارهای استفاده از منابع مالی بانک‌های خصوصی و مؤسسات مالی، اعتباری در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در سنگر تقویت تولید ملی و حمایت از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران برای از بین بردن آثار تحریم و فشارهای اقتصادی توانمندی‌ها را به کار گرفتیم تا همچون دوران هشت سال جنگ تحمیلی زمینه پیروزی لشکر حق بر لشکر شیاطین را فراهم آوریم.

وی حساسیت مسایل داخلی و ارتباط با خارج از مرزها را یادآور شد و تصریح کرد:‌ استکبار جهانی حلقه تحریم‌ها را تنگ‌تر می‌کند و با این تنگ شدن حلقه ما نیز باید تولید را بسط و گسترش دهیم تا با تکیه بر توانمندی‌های داخلی بتوانیم موانع پیش رو را برطرف کنیم.

عزیزی از بانک‌های عامل خواست با هدایت منابع مالی خود به سمت تولید با احساس تکلیف و ارزشمندی کارآفرینی وارد میدان شوند و اجازه ندهند اسباب و زمینه ذینفع و تنگنا در این کشور فراهم آید.

این مسئول خاطرنشان کرد: بانک‌های خصوصی و دولتی موظف هستند در قبال بنگاه‌های تولیدی استان ماده 29 شامل استمهال تسهیلات بانکی را انجام دهند و با پایین آوردن نرخ سود پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی کمک کنند.

وی اضافه کرد: از محل منابع صیانت از تولید به همت دولت خدمتگزار تاکنون دو میلیارد تومان پول در خزانه استان وجود دارد که ما امیدواریم با علاقمندی بانک‌های عامل این رقم و مابقی اعتبار بلاعوض تعیین شده از این محل در اختیار بانک‌های عامل قرار گرفته و آنها با سود کم یا حذف سود مازاد تسهیلاتی را در اختیار متقاضیان قرار دهند.

به گزارش فارس، معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل با انتقاد از شیوه نامناسب بانک‌های خصوصی در پرداخت تسهیلات به ویژه سرمایه در گردش با 26 درصد سود آن هم در کمتر از یک سال بیان کرد: بانک‌های خصوصی باید به سیاست‌های ابلاغی بانک مرکزی که نرخ سود واحدی را برای بانک‌های خصوصی و دولتی تعیین کرده است، پایبند بوده و آن را عملی کند تا یک کارگشایی واقعی را در امر تولید و روند برطرف کردن مشکلات اقتصادی و تولیدی شاهد باشیم.

در ادامه این جلسه مدیران تعدادی از بانک‌های خصوصی استان اردبیل نیز با اعلام اینکه نرخ سود پرداختی این بانک‌ها همچون سود سپرده‌گذاری‌ها حدود 24 تا 35 درصد است، اعلام کردند:‌ پرداخت تسهیلات با این رقم بالای سود بانکی به صلاح بنگاه‌های اقتصادی و اشتغال‌زا نیست و باید از منابع دیگر نیاز آنها تأمین شود.

صاحبان این بانک‌ها همچنین اعلام کردند به رغم ممنوع بودن انعقاد قرارداد مشارکتی بانک‌های عامل برای به دست آوردن سود و ادامه بقا خود تسهیلاتشان را در فرجه زمانی شش تا یک ساله با نرخ سود بالا به متقاضیان پرداخت می‌کنند که این پرداختی هیچ سودی به حال کارآفرینان و تولیدکنندگان استان ندارد.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول