اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های مازندران:

بانک‌های مازندران 129 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کردند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی بانک‌های مازندران و مدیر امور شعب بانک ملی در مازندران منابع بانکی مازندران را 84 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و یادآور شد: تاکنون بانک‌های استان 129 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کردند.

بانک‌های مازندران 129 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، برات کریمی ظهر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران با بیان اینکه خبرنگاران بدون هیچ ادعایی به‌دنبال آگاه‌سازی جامعه گام برمی‌دارند، اظهار داشت: رسانه‌ها کمک حال مسئولان هستند و فضای کشور را به سمت توسعه‌یافتگی هدایت می‌کنند.

وی ادامه داد: خبرنگاران با اطلاعات کافی که در اختیار دارند در تصمیم‌گیری مدیران اجرایی موثر هستند.

این مسئول انتقادهای سازنده رسانه‌ها در برنامه‌ریزی دستگاه‌های اجرایی را مؤثر دانست و اضافه کرد: ظرفیت منابع در مازندران زیاد است و باید از تمام توانمندی‌هایی که موهبت خدادادی است برای پیشرفت استان استفاده شود.

کریمی با اشاره به اینکه منابع موجود در مازندران می‌تواند موجب تعالی استان در بخش‌های اقتصادی شود، اظهار داشت: مازندران می‌تواند از نظر منابع بانکی برترین استان کشور باشد.

وی ادامه داد: بانک ملی مازندران در سال 89 رتبه برتر کشور را کسب کرد که این جایگاه در سال‌های آتی باید حفظ شود.

* سیستم بانکی تنها منبع سرمایه نیست

مدیر امور شعب بانک ملی مازندران به شعار امسال که به بحث حمایت از کار و سرمایه ایرانی پرداخته است اشاره کرد و گفت: شعار رهبری در ابتدای هر سال هوشمندانه و بر اساس مقتضیات زمان است که باید در تحقق این شعار همت همه‌جانبه شود.

وی با بیان اینکه رهبری به استفاده از سرمایه انسانی تاکید داشتند، یادآور شد: سیستم بانکی تنها منبع سرمایه نیست، پیشرفت و توسعه صنعتی منوط به اعتبارات بانکی نیست.

کریمی سیستم بانکی را یک بنگاه اقتصادی دانست و اضافه کرد: اگر سیستم بانکی منابع نداشته باشد دچار مشکل می‌شود‌.

* پرداخت تسهیلات بانکی در مازندران از استان‌های دیگر بیشتر است

وی اعطای تسهیلات را موجب پویایی بانک‌ها دانست و گفت: تامین منابع بانکی و وصول مطالبات در گردش مالی بانک‌ها موثر است.

این مسئول با اشاره به اینکه میزان تسهیلاتی که در استان پرداخت شد، بیش از منابع موجود است، خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات بانکی در مازندران از استان‌های دیگر بیشتر است.

وی ادامه داد: پروژه‌های بزرگ مازندران در بخش صنعتی، معدنی، تجاری، توریستی، مسکن و تسهیلات خرد از طریق سیستم بانکی تامین و ایجاد شدند.

* تاکنون بانک‌های مازندران 129 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کردند

مدیر امور شعب بانک ملی مازندران به تامین مالی در توسعه زیرساخت روستاها اشاره کرد و اظهار داشت: اگر سیستم بانکی نبود روستاهای مازندران در تامین آب، برق و گازرسانی دچار مشکل می‌شد.

وی بانک‌ها را یکی از عوامل مهم در ایجاد اشتغال دانست و گفت: حمایت بانک‌ها از بخش‌های مختلف خدماتی و تولیدی موجب ایجاد و حفظ اشتغال می‌شود.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های مازندران منابع بانکی استان را 84 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و یادآور شد: تاکنون بانک‌های استان 129 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کردند.

* میزان مطالبات معوق بانک‌های مازندران 21 هزار میلیارد ریال

کریمی ادامه داد: آمار ارائه شده متعلق به 11 بانک دولتی و نیمه‌خصوصی است.

وی میزان مطالبات معوق بانکی در مازندران را بیش از 21 هزار میلیارد ریال دانست و گفت: میزان مطالبات بانکی روند خوبی را برای استان تعیین نمی‌کنند.

مدیر شعب بانک ملی مازندران با تاکید بر اینکه اگر نیمی از معوقات بانکی مازندران وصول و مطالبات به موقع بازپس داده شوند بخش مهمی از مشکلات و نارسایی‌های مازندران حل می‌شود، اذعان داشت: الکترونیکی شدن بانک‌ها به منظور خدمات‌رسانی گسترده است که در این بخش بانک ملی با رفع نواقص بانکداری الکترونیکی خدمات خوبی را برای مشتریان در نظر دارد.

انتهای پیام/ع10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول