اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرماندار دشتستان:

بانک‌ها در اجرای طرح‌های کشاورزی همکاری بیشتری کنند

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرماندار دشتستان گفت: بانک‌ها در اجرای طرح‌های کشاورزی همکاری بیشتری کنند.

بانک‌ها در اجرای طرح‌های کشاورزی همکاری بیشتری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان کوروش دهقان شامگاه سه‌شنبه در نشست کارگروه کشاورزی دشتستان اظهار داشت: کشاورزی نقش مهم و تاثیرگذاری در توسعه بر عهده دارد و با تقویت زیرساخت‌های کشاورزی می‌توانیم به موفقیت قابل توجهی برسیم.

وی افزود: شهرستان دشتستان دارای قابلیت و پتانسیل بسیار بالایی در حوزه کشاورزی است و بیش از 70 درصد سطح زیرکشت کشاورزی استان بوشهر را به خود اختصاص داده که باید نسبت به رشد و گسترش کشاورزی در این استان تلاش مضاعفی داشته باشیم.

معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرماندار دشتستان بر لزوم همکاری بانک‌ها با طرح‌های کشاورزی تاکید کرد و یادآور شد: شنیده می‌شود برخی متقاضیان طرح‌های کشاورزی وقتی برای تسهیلات به بانک‌ها مراجعه می‌کنند توسط کارشناسان از اجرای طرح پشیمان می‌شوند، این مسئله نشان می‌دهد کارشناس دلش برای توسعه کشاورزی و پیشرفت شهرستان نسوخته است.

دهقان تصریح کرد: بعضی بانک‌ها از متقاضیان تسهیلات تا پنج نفر ضامن کارمند هم خواسته‌اند که از بانک‌ها می‌خواهیم با متقاضیان همکاری کنند و از سنگ‌اندازی بی‌مورد خودداری کنند.

معاون عمرانی فرمانداری دشتستان اضافه کرد: کمیته تخصصی در زمینه اقلیمی، کشاورزی باید سریع‌تر تشکیل شود و مجتمع طرح گاوشیری چاهخانی نیز از رکود خارج و عملیات تکمیلی آن سریع‌تر آغاز شود.

دهقان اذعان کرد: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید نهایت دقت و حساسیت را داشته باشیم و از تولیدکنندگان داخلی حمایت بیشتر و مؤثرتری کنیم تا شاهد شکوفایی اقتصاد باشیم.

وی گفت: باید دست به دست هم دهیم و هیچ فرصتی را نباید از دست دهیم و از مسئولان نهادهای مرتبط انتظار داریم زمینه اشتغال جوانان در طرح‌ها را فراهم کنند.

رئیس جهاد کشاورزی دشتستان نیز اظهار داشت: در بسیاری از محصولات شاهد رتبه نخست دشتستان در سطح استان بوشهر هستیم و باید این روند تداوم یابد.

حسین قیصری افزود: همکاری بانک‌ها با طرح‌های تولیدی کشاورزی اهمیت زیادی دارد و موجب افزایش میزان اشتغال در این حوزه می‌شود.

در این نشست 46 طرح در زمینه احداث باغ زنبورداری، خرید گاو شیری، خرید تراکتور، احداث سردخانه، کشت گیاهان دارویی و ... با اعتبار 19 میلیارد و 665 میلیون ریال و 52 نفر اشتغال‌زایی مصوب شد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول