اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با ایام قدر و در هفته اطعام نیازمندان

اهالی نیر سفره دو کیلومتری افطاری برپا کردند

خبرگزاری فارس: مردم خیراندیش و نیکوکار نیر در یک حرکت ماندگار همزمان با لیالی قدر و هفته اطعام نیازمندان سفره دو کیلومتری افطاری در خیابان‌های این شهر برپا کردند.

اهالی نیر سفره دو کیلومتری افطاری برپا کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این سفره آسمانی که همه خیرین و نیکوکاران در آن مشارکت داشتند مردم اعم از فقیر و غنی عصر امروز در کنار این سفره‌ها نشسته و با دعا به درگاه الهی روزه خود را باز کردند.

امام جمعه شهرستان نیر در جریان برپایی این سفره افطاری در دستگیری از ایتام و نیازمندان جامعه گفت: برپایی چنین سفره‌های خیابانی دارای مزیت‌های فراوانی است به طوری که افراد غنی و فقیر جامعه بی‌ریا در کنار سفره افطاری می‌نشینند و از رحمت و برکت الهی بهره می‌برند.

حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی افزود: این حرکت در شهرهای کوچک به شکل چشمگیری شروع شده و به خوبی توانسته است آفت اشرافی‌گری در سفره‌های افطاری و شیوه غلط اصراف و تبذیر را از بین برده و همه را در کنار یک سفره ساده و کریمانه قرار دهد.

وی تصریح کرد: این اقدام یک الگو و حرکت تأثیرگذار است و به رغم اعتقاد افراد خشک مقدس که چنین حرکت‌هایی را تظاهر و ریا می‌دانند باید گفت که برپایی چنین سفره‌هایی با مشارکت همه مردم تقویت کارهای اجتماعی و مؤثر است.

مقدسی در ادامه خاطر نشان کرد: باید چنین شیوه‌ای در نظام اسلامی و جامعه متدین ما ادامه پیدا کند تا بساط هرگونه حرکت اصراف‌گونه گرفته شده و یک فضای خوب و مناسبی را در تقویت مؤلفه‌های ارزشی و اعتقادی شاهد باشیم.

این مسئول اضافه کرد: نتیجه و ثمره چنین اقداماتی می‌تواند به تقویت همدلی و شبکه‌های اجتماعی کمک کند و قلب‌ها را نیز به هم نزدیک سازد.

وی بیان کرد: این سفره برای یک هزار و 200 روزه‌دار این شهرستان تدارک دیده شده و با مشارکت خیرین این سفره احسان برپا شده است.

امام جمعه شهرستان نیر همچنین سالروز شهادت امام مهربان و رئوف ایتام و نیازمندان را تسلیت گفت و ادامه داد: ‌اگر شیعه حضرت علی (ع) هستیم باید جامعه خودمان را از هرگونه حرکت غیر کارآمد و نامناسب به دور کنیم که یکی از این اقدامات جلوگیری از اصراف و در عوض دستگیری از نیازمندان است.

به گزارش فارس، علاوه بر شهرستان نیر در سایر شهرستان‌ها به ویژه گرمی سفره‌های افطاری برای اطعام دو هزار نفر از ایتام برپا شده و کمیته امداد از این خانواده‌ها با دادن غذای گرم و همچنین توزیع جیره خشک حمایت کرده است.

انتهای پیام/‌ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول