اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پارس‌آباد:

تشریفات در افطاری دادن جایگاهی ندارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان پارس‌آباد گفت: هرگونه تشریفات و تجمل‌گرایی در افطاری دادن شأن و جایگاهی در نظام اسلامی ندارد.

تشریفات در افطاری دادن جایگاهی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام ولی علوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر پارس‌آباد اظهار داشت: برخلاف ادعای برخی از افراد که افطاری دادن را آیینی لوکس می‌دانند اما در دین اسلام افطاری دادن به شکل ساده و بسیار معمولی به افراد متمول توصیه شده است نه این‌که بخواهیم با افطاری دادن فخر بفروشیم و همدیگر را مورد خطاب بسیار پرزرق و برق کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از کارهای ارزشمند مکتب اسلام در ماه رمضان افطاری دادن آن هم برای افراد نیازمند و محتاج جامعه است که در این زمینه نیز بارها به سادگی و بی‌آلایش بودن آن توصیه شده و هرگز شایسته نیست با پول بیت‌المال در این زمینه هزینه‌کردی داشته باشیم.

علوی یکی از ویژگی‌های ماه رمضان را امتحان کسب معرفت، تقوا و ورع اعلام کرد و افزود: انسان در این ماه در حقیقت دوری از گناهان را تمرین می‌کند تا به کفو نفس رسیده و از حرام اجتناب کند.

این مسئول از ماه رمضان به عنوان ماه با فضیلت حضور و شعور آگاهانه امت اسلامی در تمام عرصه‌ها توصیف کرد و ادامه داد: آثار و برکات رمضان را می‌توان در بخش‌های مختلف جامعه به نظاره نشست به طوری که در این ماه تمام بخش‌های حکومت اسلامی به ویژه بازار باید شکل و شمایل تقرب به خدا و نزدیکی به محبوب پیدا کند.

وی بازاریان مؤمن و روزه‌دار را به پرهیز از گران‌فروشی دعوت کرد و بیان داشت: بازاری ما در این ماه نباید به دنبال سود و منفعت نجومی باشد بلکه بهتر است به اندک قانع شویم تا امت اسلامی به خطر و گرفتاری نیفتد.

به گزارش فارس، امام جمعه پارس‌آباد در ادامه سخنان خود به دخالت کشورهای غربی در مسئله سوریه اشاره کرد و گفت:‌ در حالی که سازمان ملل در برابر کشتار هزاران انسان بیگناه در میانمار سکوت مرگبار اختیار کرده است در کشور سوریه و علیه مردم مسلمان این کشور صدها قطعنامه صادر می‌کند تا جیره‌خوار بودن خود را به قدرت‌های مادی دنیا نشان دهد.

علوی نتیجه چنین رفتار دوگانه‌ای را سرکوب خواسته‌ها و مطالبات عموم مردم توصیف کرد و افزود: دوگانگی رفتار با هیچ منطق و ابزاری قابل توجیه نیست و استکبار جهانی باید از حرکت سخیف خود در میانمار شرمگین باشد.

وی در پایان خطبه‌های نماز امت اسلامی را به کسب فضیلت و روحانیت ماه رمضان دعوت کرد و بر همبستگی و وحدت آنها تاکید کرد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول