اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیرجند:

مردم هزینه افطاری خود را برای سومالی صرف کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه بیرجند از مردم مسلمان خواست تا با توجه به وضعیت اسفناک مردم سومالی هزینه افطاری خود را برای کمک به این افراد هزینه کنند.

مردم هزینه افطاری خود را برای سومالی صرف کنند
حجت‌الاسلام و المسلمین علی رضایی بیرجندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند ضمن درخواست از عموم مردم برای کمک به مردم قحطی‌زده سومالی اظهار داشت: مردم مسلمان در شاخ آفریقا در خطر این قحطی و کمبود آب و غذا قرار دارند و وظیفه دینی و انسانی ما ایجاب می‌کند به کمک آنها بشتابیم.
وی به شرایط کشور سومالی اشاره کرد و افزود: قدرت‌های بزرگ جهان همیشه به دنبال سوء‌استفاده از کشور‌های قاره بزرگ بودند و در حال حاضر جمعیت زیادی در این کشورها در خطر مرگ قرار دارند.
امام جمعه بیرجند ادامه داد: در جریان حاکمیت سلطه کشور‌های آفریقایی سیاست‌های کلی استعمارگران در این منطقه این بوده است که مردم را گرسنه نگه دارند تا همیشه به آنها وابسته باشند.
رضایی بیرجندی اظهار داشت: حاکمیت این نوع تفکر‌ها در این کشور‌ها تنها یک هدف داشت و آن این بود که مردم حتی به فکر حقوق انسانی اولیه خود نیز نیافتند تا حاکمیت آنها ادامه داشته باشد.
وی رواج جنگ و اختلافات داخلی در این کشور‌ها را یکی دیگر از سیاست‌های استعمارگران عنوان کرد و گفت: آنها به دنبال این بودند که با رواج جنگ‌های داخلی توان و قدرت مردم بومی این منطقه را از آنها بگیرند.
امام جمعه بیرجند تصریح کرد: با همه این اوصاف مردم مسلمان سومالی در حال حاضر در شرایط قحطی و گرسنگی شدید به سر می‌برند و در این شرایط وظیفه کلیه انسان‌ها به ویژه مسلمان‌ها این است که هرکس به اندازه توان خود برای کمک به این مردم تلاش کند.
رضایی بیرجندی از اختصاص هزینه افطاری مسجد امام حسین بیرجند به مردم سومالی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان که ماه ضیافت الهی است قرار داریم از مردم مسلمان و همیشه در صحنه انتظار می‌رود که ضمن جلوگیری از اسراف هزینه افطاری‌های خود را به مردم این کشور اهدا کنند.
وی ادامه داد: عنایت رهبری و توجه ویژه معظم له به مردم سومالی وظیفه سایر مردم را نیز مشخص می‌کند.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول