اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زنجان:

هیچ دستگاهی حق افطاری دادن از بیت‌المال را ندارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه زنجان گفت: امسال هیچ نهاد و دستگاهی حق افطاری دادن از محل بیت‌المال را ندارد.

هیچ دستگاهی حق افطاری دادن از بیت‌المال را ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در نشست مشترک با مسئولان قضایی استان زنجان اظهار کرد: مسئولان دستگاه‌ها می‌توانند از اموال خودشان در صورتی که تمایل داشتند ضیافت افطار برپا کنند، ولی کسی حق افطاری دادن با اموال بیت‌المال را ندارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه قضاوت یکی از مسئولیت‌های سنگین محسوب می‌شود، اضافه کرد: باید دقت لازم در انجام امر قضاوت وجود داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه مسئولیت قضاوت یکی از حساس‌ترین مسئولیت‌ها است، افزود: بهترین پاداش‌ها نیز برای فرد قضاوت کننده است.

وی با اشاره به اینکه حتی اگر قاضی بهترین قضاوت را داشته باشد، نیز 50 درصد از افراد مراجعه کننده ناراضی هستند، افزود: حتی امیرالمومنین که عادل‌ترین قاضی است، نمی‌توانست دو طرف را راضی نگه‌دارد، چون در هر قضاوت شخصی که رای بر علیه او صادر می‌شود، ناراضی از دادگاه خارج می‌شود.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه راضی نگه‌داشتن هر دو طرف، شاکی و متشاکی در امر قضاوت ممکن نیست، اضافه کرد: همیشه در امر قضاوت یک نفر مغلوب و یک نفر (شخصی که رای بر علیه او صادر می‌شود) وجود دارد و همین مسئله موجب ناراضی بودن یکی از طرفین قضاوت می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: قاضی نباید انتظار تشکر و قدردانی از سوی مردم را داشته باشد، به علت شرایط زمانی که در هر پرونده وجود دارد، و خستگی که در شاکی یا متشاکی به وجود می‌آید اصولا افراد از امر قضاوت راضی نیستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به برخی از شرایط لازم برای امر قضاوت و شرایط روحی و جسمی قاضی اضافه کرد: زمان امر قضاوت قاضی نباید گرسنه یا بسیار سیر باشد، چون این موضوع در امر قضاوت تاثیرگذار است.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول