اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نخستین نشست خبری ششمین استاندار خراسان‌شمالی

احمدی‌بیغش: دستگاه‌ها قبل شکایت از رسانه‌ها با استانداری هماهنگ کنند

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌شمالی از دستگاه‌های این استان خواست تا قبل از شکایت از نشریات و رسانه‌های خراسان‌شمالی هماهنگی‌های لازم را به منظور حل و فصل امور با استانداری داشته باشند.

احمدی‌بیغش: دستگاه‌ها قبل شکایت از رسانه‌ها با استانداری هماهنگ کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمود احمدی‌بیغش ظهر امروز در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار کرد:‌ آن طور که طی مدت حضور در خراسان‌شمالی متوجه شده که رسانه‌ها به حریم افراد وارد نشده و نقدهای آنان تخریب‌کننده نیست.

وی با اشاره به اینکه شکایت از رسانه‌ها و مجموعاً این‌گونه برخوردها را با نشریات نمی‌پسندم، تصریح کرد: مسئولان موظف بوده تا در حیطه خودشان پاسخ رسانه‌ها را بدهند.

احمدی‌بیغش با تاکید بر اینکه پاسخگویی به رسانه‌ها از وظایف ذاتی دستگاه‌ها است، گفت:‌ دستگاه‌ها اگر ضعفی هم دارند باید پاسخ‌های موجهی به رسانه‌ها ارائه کنند.

وی از دستگاه‌ها خواست تا از این لحظه اگر حرفی نسبت به رسانه‌ها دارند و فکر می‌کنند حقی از آنان ضایع شده قبل از طرح شکایت موضوع را به عنوان گلایه با استانداری مطرح کنند.

نماینده عالی دولت در خراسان‌شمالی اظهار کرد: اگر دیدیم که در حق آن دستگاه اجحاف شده، آن‌ها را آزاد گذاشته تا در این زمینه تصمیم بگیرند و اگر موضوع دیگری باشد از آن‌ها خواهیم خواست تا از شکایت خود صرف‌نظر کنند.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌های خراسان‌شمالی نقش بسزایی را در توسعه این استان ایفا می‌کنند، افزود: ما علاقه‌مند هستیم تا رسانه‌ها با پویایی و نشاط در امر اطلاع‌رسانی و انتشار اخبار و گزارشات فعالانه گام برداریم.

* هیچ توصیه‌ای را برای عزل و نصب‌ها نمی‌پذیرم

استاندار خراسان‌شمالی در ادامه با بیان اینکه هیچ توصیه‌ای را برای عزل و نصب‌ها از ناحیه هیچ فرد، حزب و نمایندگان مجلس نمی‌پذیریم، گفت:‌ هر کسی توصیه‌ای کند، توصیه آن‌ها را گوش کرده لیکن کار خود را انجام می‌دهیم.

وی در عین حال خاطرنشان کرد:‌ البته اگر این توصیه‌ها از سوی نمایندگان مجلس برای خیر و صلاح باشد، توجه خواهیم کرد.

احمدی‌بیغش با تاکید بر اینکه هیچ‌گاه در گرداب مسائلی چون حاشیه‌ها و استفاده از افراد ناکارآمد نخواهیم افتاد، گفت:‌ تلاش کرده تا از افرادی برای مسئولیت‌ها استفاده شده که برای مسئولیت له‌له نزنند و صرفاً به دنبال پست و میز و مقام نباشند.

وی در عین حال مهم‌ترین رویکرد در خراسان‌شمالی را توجه و به کارگیری نیروهای بومی عنوان کرد و افزود: البته مدیرانی که کار و تلاش بیشتری کرده و برای توسعه استان دغدغه داشته با ما همراه خواهند بود.

* دوستی ما و احمدی‌نژاد به دوران ریاست جمهوری مربوط نیست

استاندار خراسان‌شمالی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما در اظهارات خود درباره دوستی با رئیس جمهور سخن گفته و این موضوع چه تأثیری می‌تواند بر اجرای پروژه‌ها در استان داشته باشد، گفت:‌ دوستی ما با احمدی‌نژاد مربوط به دوران ریاست جمهوری و شهرداری نیست بلکه در زمان سپاه دوستی‌ها برقرار بوده است.

وی اظهار کرد:‌ طبیعی است که اگر با فردی ارتباط دوستی داشته باشی و دغدغه خدمات‌رسانی وجود داشته باشد، کارها سریع‌تر به نتیجه می‌رسد.

احمدی‌بیغش با تاکید بر اینکه الزامی ندارد تا عمر استاندار را به عمر ریاست جمهوری وابسته کرد،‌ گفت: تا آخرین لحظه‌ای که در خراسان‌شمالی باشم برای توسعه شاخص‌ها در این استان تلاش خواهیم کرد.

وی مهم‌ترین پروژه‌های خراسان‌شمالی را در قالب طرح مهر ماندگار برشمرد و افزود: این پروژه‌ها تا تیرماه 92 به بهره‌برداری می‌رسد.

* باید آب‌رسانی به بجنورد از سد شیرین‌دره مهر امسال به پایان برسد

استاندار خراسان‌شمالی در ادامه بر آب‌رسانی به بجنورد از سد شیرین‌دره تا مهر ماه امسال تاکید کرد.

وی اظهار کرد: به همین منظور پیگیری‌های لازم از سوی شرکت آب منطقه‌ای و وزارت نیرو انجام داده تا این پروژه در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

احمدی‌بیغش از سفر وزیر نیرو به خراسان‌شمالی در شهریور ماه امسال به منظور بررسی روند اجرای این پروژه خبر داد.

به گفته وی، با بهره‌برداری از پروژه آب‌رسانی از سد شیرین‌دره به بجنورد مشکل دیرینه این شهر برای آب با کیفیت محقق خواهد شد.

انتهای پیام/ی10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول