اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار چرام:

تناقض‌گویی موجب بی‌اعتمادی مردم نسبت به رسانه‌ها می‌شود

خبرگزاری فارس: بخشدار شهرستان چرام گفت: تناقض‌گویی و اغراق و مبالغه موجب بی‌اعتمادی مردم نسبت به رسانه‌ها می‌شود.

تناقض‌گویی موجب بی‌اعتمادی مردم نسبت به رسانه‌ها می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، سید احمد مرتضوی عصر سه‌شنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران اظهار داشت: رسالت خبرنگار رسالت بزرگی است که با توجه به وظیفه خطیری که دارد باید بتواند نیازمندی‌های جامعه را شناسایی کند.

مرتضوی تهیه خبر را یکی از اهداف اساسی وسایل ارتباط جمعی دانست و گفت: نشر خبر و اطلاع‌رسانی در شکل‌گیری شخصیت اصلی یک رسانه اهمیت ویژه‌ای دارند.

این مسئول با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی خبرنگار تاکید کرد: احساس مسئولیت اجتماعی، صداقت و واقع‌نمایی و رعایت عدالت و انصاف از جمله وظایفی است که یک خبرنگار باید به آنها پایبند باشد.

بخشدار شهرستان چرام سودمندی و فایده‌رسانی را یکی دیگر از وظایف خبرنگاری اعلام کرد و اذعان داشت: خبررسانی ماهیتی آموزشی دارد و خبرنگار به حکم وظیفه اخلاقی و اجتماعی خود باید مروج خوبی‌ها باشد و به انتشار خبرهای سودمند بپردازد.

وی افزود: لازم است خبرنگاران همانطور که کاستی‌ها را می‌بینند و منعکس می‌کنند خدمات نظام جمهوری اسلامی را هم منتشر کنند.

مرتضوی به دلایل بی‌اعتمادی برخی ادارات و افراد و به خصوص مردم به رسانه‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: صداقت نداشتن در فرایند انتشار خبر، تناقض‌گویی، مبالغه و اغراق از زمره دلایل بی‌اعتمادی به برخی خبرنگاران است.

این مسئول اجرایی شهرستان چرام با بیان اینکه صداقت و تعهد خبرنگار است که واقعیت را بیان می‌کند، متذکر شد: خبرنگاران افزون بر اینکه می‌توانند با ارسال به موقع اخبار و گزارش‌ها مردم و مسئولین را از وقایع جاری مطلع کنند به همان میزان می‌توانند با استفاده از شگردهای فنی و هنری خود حساسیت‌های فراوانی ایجاد کنند که حتی از کنترل متولیان و افراد نیز خارج باشند.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول