اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بجنورد:

رسانه‌ها در منابع خبری امانت‌داری را رعایت کنند / خبرنگاران محرم هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه بجنورد بر رعایت امانت‌داری در منابع خبری و نقل قول‌ها از سوی رسانه‌ها تاکید کرد.

رسانه‌ها در منابع خبری امانت‌داری را رعایت کنند / خبرنگاران محرم هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی بعد از ظهر امروز در دیدار با اعضای هیئت مدیره و مدیران رسانه‌های خراسان‌شمالی اظهار کرد: خبرنگاران با انعکاس اخبار مردم را با واقعیت‌ها آشنا می‌کنند.

وی با بیان اینکه در انعکاس این واقعیت‌ها باید مصالح نظام نیز حفظ شود، افزود:‌ از این رو لازم است تا خبرنگاران خطوط قرمز نظام را رعایت کرده و ضمن آنکه مشکلات مردم را منعکس می‌کنند، به چارچوب‌ها نیز توجه لازم را داشته باشند.

یعقوبی با تاکید بر اینکه انتقاد رسانه‌ها نیز در نظام اسلامی پذیرفته شده است، گفت: انتقاد، نصیحت به رسانه‌ها از سر خیرخواهی و احساس تکلیف است.

وی در عین حال انتقاد را با انتقام متفاوت برشمرد و افزود: باید توجه شده تا خدای ناخواسته با انعکاس مطالب خلاف واقع مسئولان تضعیف نشوند.

امام جمعه بجنورد همچنین بر پرهیز رسانه‌ها از انعکاس اخبار بر علیه فرد یا افراد خاصی که صرفا دچار مشکل شخصی بوده، تاکید کرد.

وی اظهار کرد: خبرنگاری حوزه ظریفی است و باید از تشنج آفرینی و التهاب پرهیز کرد تا از پیامدهای آن پیشگیری شود.

یعقوبی از رسانه‌ها به عنوان آیینه تمام نمای واقعیت‌های جامعه برشمرد و گفت: خبرنگاران چشم و چراغ جامعه بوده از این رو باید در انعکاس مطالب هم درد و هم درمان را ببینند.

وی با اشاره به اینکه شغل خبرنگاری رسالتی مهم بوده که در آموزه‌های دینی نیز بر نقش آن تصریح شده است، اظهار کرد:‌ اصل خبرنگاری در سیره ائمه وجود داشته و کار شما نیز مشابهت به کار پیامبران داشته و همچنان که خداوند بر قلم نیز قسم یاد کرده است.

امام جمعه بجنورد در ادامه با بیان اینکه هجمه‌های دشمنان در عرصه جنگ نرم افزایش یافته است، بر افزایش کارکرد رسانه‌های مکتوب و مجازی در مقابل این برنامه دشمنان تاکید کرد.

وی اظهار کرد: رسانه‌ها لازم است تا این هجمه‌ها را پاسخ داده و خواست دشمنان را در این جنگ بی‌اثر کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان‌شمالی همچنین بر نقد گزارش‌هایی که خلاف واقع انتشار یافته را مورد تاکید قرار داد و گفت:‌ رسانه‌ها باید به جد از انعکاس گزارش‌های خلاف واقع پرهیز و قلم خود را به گزارش‌های ناصواب آمیخته نکنند.

وی تصریح کرد:‌ گاهی یک گزارش می‌تواند مسئولان را به یک تصمیم بزرگ بکشاند که این ارزش و جایگاه رسانه و قلم را می‌رساند.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه خبرنگاران همواره به دنبال شکار لحظات هستند، یادآور شد: چه خوب است تا این شکار لحظه‌ها به گره‌گشایی از مشکلات مردم منجر شود.

وی بر حفظ حرمت مسئولان در انعکاس اخبار نیز اشاره کرد و گفت: البته باید انتقادها گفته شود لیکن به گونه‌ای نباشد که از جاده انصاف و عدالت خارج شود.

یعقوبی با قدردانی از انعکاس اخبار نماز جمعه در رسانه‌های استان،‌ همچنین خواستار تفسیر خطبه‌های نماز جمعه، گزارش‌ها و تحلیل‌های مرتبط شد.

وی خبرنگاران را محرم دانست و گفت:‌ به تمام مسئولان اعلام می‌کنیم که خبرنگاران فرزندان این مرز و بوم بوده و از مسئولان می‌خواهیم که خبرنگاران را محرم شمرده و در اینگونه جلسات از خبرنگاران نیز دعوت شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی هم در این نشست با بیان اینکه تجلیل از خبرنگاران تجلیل از خبر است، گفت: بحث خبر در جمهوری اسلامی شرایط خاص خودش را دارد و خبرنگاران در این عرصه زحمات زیادی را متحمل می‌شوند.

حسین ثابت‌قدم‌وحید به نقش اساسی رسانه‌ها در تنویر افکار عمومی و ارتباط بین مردم و مسئولان اشاره کرد و افزود: این نقش خبرنگاران سبب توسعه و حس اعتماد مردم به مسئولان شده و در آنان نسبت به کارکرد مدیران انگیزه ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/آ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول