اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

رسانه‌ها از دامن زدن به اختلافات پرهیز کنند/رسانه کارآمد در خدمت نظام

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: رسانه‌ها و خبرنگاران با پرهیز از هرگونه انعکاس اختلاف سلایق نباید به مسایل حاشیه‌‌ای دامن زده و یا اقدام به تزریق ناامیدی کنند.

رسانه‌ها از دامن زدن به اختلافات پرهیز کنند/رسانه کارآمد در خدمت نظام

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار که با حضور جمعی از اصحاب رسانه و مسئولان استانی در استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی با نامگذاری 17 مرداد به بهانه شهادت محمود صارمی به نام روز خبرنگار در 14 سال پیش، هرچند دیر اما حرکتی را بنیان نهاد که امروز می‌توانیم در چنین ایامی از ستارگان درخشان حوزه خبر، رسانه و مطبوعات تقدیر و تجلیل کنیم.

وی با گرامیداشت درگذشتگان عرصه خبر استان اردبیل خطاب به فرمانداران گفت: فرمانداران نیز خود خبرنگاران بی‌ادعایی هستند که دغدغه‌ها و مشکلات مردم را اطلاع‌رسانی کرده و در این مسیر باید هنرمندانه با حرکت و نگاه این قشر همگون شود.

استاندار اردبیل تعامل همه جانبه فرمانداران با اصحاب رسانه را خواستار شد و افزود: در طی دو سال و 13 روزی که در استان اردبیل حضور دارم خبرنگار و رسانه مکتوب، شنیداری، گفتاری و الکترونیک که یک خبرنگار مغرض و یا عنود در آن وجود داشته باشد در این استان مشاهده نکردم بلکه در اکثر موارد شاهد تمایل و رغبت به ارتباط و تعامل دو سویه برای روشنگری اذهان عمومی بودم.

وی یکی از وظایف اصلی خبرنگاران را بیان حقایق با نقادی درست و اصلاح واقعی جامعه عنوان کرد و گفت: زمانی می‌توانیم انتظار اصلاح داشته باشیم که حقایق بیان شده و ضعف‌ها و نقص‌ها نیز بیان شود.

صابری ادامه داد: هرچند برخی‌ها مدعی هستند خبرنگاران در خط مقدم جبهه هستند ولی باید گفت که آنها یک گام جلوتر در قالب گروه شناسایی و تخریب حضور دارند و با تمام توان و همت خود سعی می‌کنند توطئه‌ها و ترفندها را یکی پس از دیگری خنثی کنند.

این مسئول اظهار داشت: تلاش خبرنگاران است که می‌تواند تصویری زیبا و رو به تعالی از حرکت جامعه در ذهن‌ها تداعی کند و یا برعکس جامعه را خسته‌آلود، غمگین و دارای نقاط ضعف متعدد جلوه گر کند که آثار بدی نیز به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل تصریح کرد: خبرنگاران صادق‌ترین انسان‌ها در انعکاس واقعی رخدادها هستند و به هر شکل ممکن با پای پیاده یا وسیله شخصی خود سعی می‌کنند همپای مدیران و مسئولان اطلاع‌رسانی کنند که در این زمینه برقراری تعامل دو جانبه بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول