اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بروجرد:

نخستین وظیفه رسانه‌ها ترویج اسلام و اهداف انقلابی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بروجرد گفت: نخستین وظیفه رسانه‌ها ترویج اسلام و اهداف انقلابی است که این مهم باید در صدر فعالیت‌های آنها قرار بگیرد.

نخستین وظیفه رسانه‌ها ترویج اسلام و اهداف انقلابی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، حجت‌الاسلام حسن ترابی در مراسم سالروز شهادت خبرنگار شهید صارمی و پاسداشت روز خبرنگار که در اداره ارشاد اسلامی بروجرد برگزار شد، گفت: قلم نقش مهمی در سعادت و شقاوت ملت‌ها ایفا می‌کند و اهل قلم و بیان اندیشه تأثیر بسزایی در پیشرفت ملت‌ها دارد.

وی بیان کرد: خبرنگاران و رسانه وظایف مهمی را برعهده دارند که یکی از این وظایف آگاهی‌بخشی است و بر همین اساس ما معتقدیم نظام اسلامی اصولا مبتنی بر آگاهی‌بخشی است و حرف اصلی نظام در بحث رسانه‌ها به این برمی‌گردد که رسانه‌ها تا چه مقدار در ایجاد و حفظ آگاهی‌بخشی توانسته است، نقش خود را ایفا کند.

ترابی اضافه کرد: خبرنگاران وظایف مهمی در نظام اسلامی دارند و نخستین وظیفه رسانه‌ها ترویج اسلام و اهداف انقلابی است که این مهم باید در صدر فعالیت‌های آنها قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب مهم‌ترین رسالت رسانه‌ها و مطبوعات در نظام مقدس انقلاب اسلامی، نقش فرهنگی آنها در معرفی و دفاع از ارزش‌های مورد قبول انقلاب اسلامی است.

امام جمعه بروجرد اظهار داشت: یکی دیگر از وظیفه خبرنگاران تلاش برای تقویت پایه‌های وحدت و هم‌بستگی در جامعه است و نقش رسانه‌ها در این زمینه بسیار برجسته و مهم است.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمنان تلاش دارند، به اختلافات دامن بزنند و در این راستا رسالت خبرنگاران فوق‌العاده سنگین است، یادآور شد: یکی دیگر از رسالت‌های مهم رسانه‌ها ایجاد تقویت روحیه امید در مردم و جلوگیری از یأس و نامیدی است.

ترابی خاطرنشان کرد: باید در جامعه نقد و نقدپذیری باشد و مدیران باید انتقاد‌پذیر باشند و به تعبیر رهبر، پایه هر نظام و هر زندگی فردی بر امید استوار است و نباید این امید در دل‌ها متزلزل شود.

وی اظهار داشت: عملکرد رسانه‌ها نباید به گونه‌ای باشد که مردم افق نظام را تار ببینند و وظیفه مهم دیگر رسانه‌ها هدایت افکار عمومی به سمت و سوی صحیح است.

ترابی متذکر شد: امروز که دشمنان با تحریم‌ها و فشارها می‌خواهند اراده ملت را درهم بشکنند و آنها را وادار به تسلیم کنند، خبرنگاران و رسانه‌ها در بحث ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان نقش مهمی دارند.

امام جمعه بروجرد اضافه کرد: رسانه‌ها در مسئله اقتصاد مقاومتی و ترویج و تبلیغ این مهمم برای عبور از این مشکلات نقش مهمی دارند و هم‌چنین نقش خبرنگاران در تحقق شعار امسال که سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه رسالت خبرنگاران، رسالتی خطیر است، گفت: دقت، شجاعت در بیان، صداقت و صراحت از ویژگی‌های مهم خبرنگاران است و خبرنگاران نباید در این حرفه سوءاستفاده و بی‌توجهی داشته باشند.

امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی به موقع یکی از وظایف خبرنگاران است، اظهار داشت: بالاترین سرمایه برای رسانه‌ها اعتماد مردم است و باید تلاش شود، تا این اعتماد جلب شود و در صورت عدم جلب اعتماد با شکست مواجه می‌شوند.

وی اضافه کرد: خبرنگاران طلایه‌داران جبهه آگاهی‌بخشی به مردم در عرصه‌های سرنوشت‌ساز هستند و 17 مرداد پاسداشت تلاش‌های بی‌وقفه انسان‌های آگاهی است که با سلاح قلم در سرزمین آگاهی قدم می‌زنند.

وی در ادامه بیان کرد: شهید صارمی با گلوله طالبان در مزارشریف در سال 77 به شهادت رسید تا گواه صادقی بر مظلومیت خبرنگاران باشد.

انتهای پیام/ل10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول