اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه:

وظیفه رسانه‌ها ایجاد امید و نشاط در جامعه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه سهم عظیمی در امیدبخشی و نشاط در جامعه دارند.

وظیفه رسانه‌ها ایجاد امید و نشاط در جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الا‌سلام محمد آفتابی در مراسم  تجلیل از اصحاب رسانه اورامانات که در مجتمع فرهنگی هنری توحید روانسر برگزار شد اظهار کرد: خبرنگاران، خبرگزاری‌ها و مطبوعات یک مدرسه سیار برای اطلاع‌رسانی در جامعه هستند.

آفتابی با بیان اینکه اصحاب رسانه، نقش بسزایی در تنویر و هدایت افکار عمومی بر عهده دارند افزود: اطلاع‌رسانی دقیق، صریح و شفاف از لازمه‌های کار اهالی اصحاب رسانه است.

وی تصریح کرد: ارائه و انتشار اخبار باید در چهار چوب اسلام و آرمان‌های نظام اسلامی باشد چراکه این مردم خواهان قلمی هستند که بر مدار اسلام و قانون حرکت کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: تجربه و تحصیلات دانشگاهی مرتبط با خبرنگاری قلم خبرنگار را موثر، کارآمد و با نفوذ خواهد کرد.

آفتابی با بیان اینکه خبرنگاران سهم عظیمی را در امیدبخشی به جامعه دارند تصریح کرد: وظیفه رسانه‌ها ایجاد امید و نشاط در جامعه است.

وی از خبرنگاران خواست تا در انتخاب تیتر اخبار دقت نظر لازم را داشته باشند چون یک تیتر مثبت می‌تواند چهره استان را به خوبی در کشور معرفی کند.

آفتابی با بیان اینکه انتظار امام(ره) از مطبوعات گسترش تعالیم دینی و اسلامی بوده است، انتقاد اصلاحاتی را نیز یکی دیگر از تفکرات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در مورد رسانه‌ها عنوان کرد و گفت: امام(ره) نقش مطبوعات را در رشد و ارتقای ارزش‌های فرهنگ جامعه اساسی می‌دانستند که خبرنگار نقش مهمی را در تحقق این مهم دارد.

ملاعبدالله غفوری نیز  با بیان اینکه رسالت خبرنگاری‌، امانتداری در انعکاس اخبار است گفت: نقطه اعلای خبررسانی در وجود نازنین پیغمبر نهفته است و در خبرهای ایشان خدشه و چون و چرایی وارد نیست.

غفوری با بیان اینکه خبر واقعی و حقیقی کهنه نمی‌شود تصریح کرد: هر اندازه خبر به منشا حقیقت نزدیک‌تر باشد ماندگار‌تر است.

وی امانت‌داری و نقد منصفانه را از رسالت‌های خطیر کاری خبرنگاران عنوان کرد و افزود: خبرنگاران مایه رشد، تعالی جامعه و سنگربانان عرصه خبر و اطلاع‌رسانی هستند.

وی خبرنگاران را حلقه وصل میان مسئولان و افکار عمومی دانست و تصریح کرد: آنها می‌توانند با ارسال به موقع اخبار به صورت جامع و کامل براساس دقت و ظرافتی که در این حرفه وجود دارد، نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

فرماندار روانسر نیز نقش خبرنگاران را در تحقق فرمان مقام معظم رهبری چه در بعد شعار امسال و چه در بعد موضوع اقتصاد مقاومتی مهم و مؤثر ارزیابی کرد و گفت: خبرنگاران و رسانه‌ها باید پیگیر مشکلات و همچنین بیان توانمندی‌های منطقه باشند.

جلال صفری با بیان اینکه مجموعه کارگزاران نظام در استان کرمانشاه برای تحقق برنامه‌های اصلی تلاش می‌کنند، ابراز داشت: اگر این خدمات به نحو مطلوبی منعکس شود، تأثیر مثبت دارد.

وی تصریح کرد: خبرنگار در جامعه رسالت بزرگ و خطیری را بر عهده دارد و باید بتواند با انعکاس صحیح اخبار در راستای ادای دین به مردم و منطقه‌اش تلاش کند.

فرماندار روانسر خبرنگاری را دارای جایگاه والایی دانست و اظهار کرد: خبرنگاران نقش بسزایی در رشد و توسعه اجتماعی و فرهنگی جامعه دارند.

در پایان این همایش از 44 نفر از فعالان عرصه اطلاع‌رسانی منطقه اورامانات با اهدا لوح و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/خ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول