اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان خبر داد

تشکیل شورای هماهنگی انجمن‌های خیریه در زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان از تشکیل شورای هماهنگی انجمن‌های خیریه در زنجان خبر داد و گفت: تشکیل این شورا موجب خدمات‌رسانی مطلوب به بیماران خاص می‌شود.

تشکیل شورای هماهنگی انجمن‌های خیریه در زنجان

محمدرضا طهماسبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، با اشاره تشکیل شورای هماهنگی انجمن‌های فعال استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: موسسات خیریه مختلف استان با حضور در این شورا برنامه‌ریزی‌های مطلوبی برای بیماران انجام می‌دهند.

وی تجمیع کمک‌های مردمی و امکان ارائه خدمات بیشتر به بیماران را از مزیت‌های این شورا عنوان کرد و افزود: ارائه خدمات مطلوب به بیماران از طریق تجمیع خدمات صورت می‌گیرد.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان با بیان اینکه برخی از بیماران کلیه به بیماری خود اهمیت نمی‌دهند، افزود: این امر موجب پنهان ماندن بیماری و عدم تشخیص به موقع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از غذاهای فانتزی و فست فودها، کم تحرکی و بی‌تحرکی و بیمارهای زمینه‌ای موجب بروز بیماری کلیه در افراد می‌شود.

طهماسبی با بیان اینکه 45 درصد بیماران کلیوی را بیماران دیابتی تشکیل می‌دهند، افزود: این افراد معمولا به مرحله دیالیز می‌رسند.

وی با اشاره به مشکلات بیماران دیالیزی تصریح کرد: مراجعه مداوم به مراکز دیالیز از مشکلات جدی این قشر محسوب می‌شود.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان با بیان اینکه مشکلات اجتماعی بیماران کلیوی سخت‌تر از بیماری کلیه است، افزود: ضروری است برای حل مشکلات اجتماعی این قشر اقدامات لازم انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت ارائه آموزش‌های لازم به بیماران کلیوی تاکید کرد و افزود:‌ خوشبختانه در سال‌های اخیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با توجه به ضرورت ارائه آموزش‌های لازم به مردم، اقدامات مطلوبی را در این زمینه انجام داده است.

طهماسبی با بیان اینکه تسریع در ارائه آموزش‌های لازم به مردم از اهداف این انجمن است، خاطرنشان کرد: با ارائه این آموزش‌ها میزان ابتلا به بیماری کلیه کاهش می‌یابد.

وی بر ضرورت تعامل و همکاری انجمن‌های خیریه استان تاکید کرد و گفت: تعامل و عدم موازی کاری در فعالیت‌های انجمن‌ها، موجب برنامه‌ریزی اصولی برای بیماران خاص می‌شود.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان با بیان اینکه برای جلوگیری از ابتلا به بیمارهای خاص باید اقدامات پیشگیرانه سرلوحه امور باشد، افزود: پیشگیری همواره بهتر از درمان بوده و تاثیرگذارتر است.

وی با بیان اینکه انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان ماهانه 14 میلیون تومان درآمد دارد، افزود: 7 میلیون تومان از طریق کمک‌های ماهانه مردم به انجمن و 7 میلیون نیز از طریق کمک‌های متفرقه جمع‌آوری می‌شود.

طهماسبی هزینه هر بیمار پیوند کلیه را 15 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: در صورتی که این 15 میلیون در زمینه پیشگیری به کار رود موجب درمان 15 هزار نفر می‌شود.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول