اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی:

اعضای انجمن حمایت از بیماران کلیوی افزایش یافته است

خبرگزاری فارس: نایب رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی گفت: به طور میانگین روزانه سه بیمار کلیوی به اعضای این انجمن در فارس اضافه می‌شود.

اعضای انجمن حمایت از بیماران کلیوی افزایش یافته است

نادر معینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: از سال گذشته در چند مرحله داروهای مصرفی بیماران کلیوی در کشور افزایش یافته که باعث به وجود آمدن مشکلات بسیاری برای این‌گونه بیماران شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه این انجمن خیریه بوده، افزایش قیمت داروها به این مرکز فشار بسیاری وارد کرده است.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی فارس با بیان اینکه در گذشته هزینه داروهای بیماران کلیوی با 13 هزار تومان تامین می‌شد، خاطرنشان کرد: پیش از این حتی برخی بیماران برای تامین این هزینه با مشکل روبه‌رو بودند که انجمن 10 هزار تومان آن را پرداخت می‌کرد اما اکنون هزینه داروها به مرز 126 هزار تومان رسیده است.

وی در ادامه از نیکوکاران کشور برای تامین داروهای بیماران کلیوی کمک خواست و ادامه داد: در انجمن بیماران کلیوی فارس روزانه 140 تا 150 نفر مورد آزمایش قرار می‌گیرند و اگر نیکوکاران کمک و یاری نرسانند این انجمن در خدمات‌دهی خود با مشکل روبه‌رو می‌شود.

معینی این انجمن را خانه بیماران کلیوی دانست و تصریح کرد: از زمان راه‌اندازی انجمن حمایت از بیماران کلیوی در فارس تاکنون 2 هزار و 775 پیوند کلیه انجام شده که رقم بسیار چشمگیری است.

وی اضافه کرد: تنها از ابتدای سال جاری 72 پیوند کلیه توسط این مرکز صورت پذیرفته و در همین مدت 115 عمل پیوند کبد نیز انجام شده است.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی فارس گفت: از ابتدای سال 91 تاکنون همچنین 11 پیوند پانکراس در شیراز انجام شده و در همین مدت نیز هشت پیوند پانکراس و کلیه با یکدیگر نیز صورت گرفته است.

معینی از انجام چهار پیوند روده در سال 91 خبر داد و افزود: تمام این پیوندها در قطب پیوند کشور، یعنی شیراز انجام شده است که البته با راه‌اندازی بیمارستان تخصصی پیوند اعضای ابن‌سینا در شهر جدید صدرا این‌گونه پیوندها نیز افزایش می‌یابد.

وی فرهنگ اهدای عضو را در فارس بسیار خوب توصیف کرد و گفت: هم‌اکنون بیش از 100 هزار نفر متقاضی اهدای عضو پس از مرگ هستند.

نایب رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی پرونده فروش کلیه در فارس را به دلیل تنگناهای مالی بسته شده دانست و اضافه کرد: براساس قانون اولویت دریافت کلیه، جسد متوفی است.

به گزارش فارس، انجمن حمایت از بیماران کلیوی فارس در بلوار بعثت 20 متری انصاری واقع شده است.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول