اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس اتاق بازرگانی کرمان:

انجمن کارآفرینان کرمان راه‌اندازی شود

خبرگزاری فارس: نایب رئیس اول اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: راه‌اندازی انجمن کارآفرینان کرمان در اتاق بازرگانی استان برای توسعه و ترویج کارآفرینی مؤثر است.

انجمن کارآفرینان کرمان راه‌اندازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، نصرت‌الله نوربخش پیش از ظهر امروز در هفتمین جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر استان کرمان اظهار داشت: راه‌اندازی انجمن کارآفرینان استان کرمان با حمایت استانداری، اتاق بازرگانی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی امری ضروری است.

وی بیان داشت: با مساعدت و همکاری این مجموعه‌ها و دستگاه‌های دولتی و خصوصی مرتبط با بحث اقتصادی می‌توان مشکلات و موانع پیش روی کارآفرینان را برداشت.

نوربخش عنوان کرد: با تشکیل انجمن کارآفرینان در اتاق بازرگانی استان کرمان می‌توان کمک کرد تا تسهیلات مناسبت‌تری در اختیار این افراد گذاشته شود.

وی با بیان اینکه انتخاب کارآفرین برتر صرف تقدیر نیست، افزود: باید کنار این موارد پیشنهاداتی برای رفاه و توسعه این مجموعه‌ها مانند تسهیلات با سود کمتر، امکانات بهتری مانند زمین در شهرک‌ها صنعتی و ... داشت. 

نوربخش تصریح کرد: کارآفرینان برتر ما می‌توانند در کنار کنگره بین‌المللی اتاق بازرگانی غرفه داشته باشند و محصولات و تولیدات خود را به دنیا معرفی کنند. 

وی خاطرنشان کرد: همچنین کارآفرینان می‌توانند به عنوان حامی مالی با کنگره اتاق بازرگانی همکاری داشته باشند و در مجامع مختلف بین‌المللی حضور یابند.

نایب رئیس اول اتاق بازرگانی کرمان نقش کارآفرینان را در حوزه اقتصادی ارزشمند خواند و گفت: این نقش باید بیشتر مورد توجه واقع شود، بخش‌های خصوصی و دولتی که نگاه توسعه اقتصادی دارند، باید کمک کنند که با وجود همه تنگناها پیش برویم. 

نوربخش با بیان اینکه کارآفرینی و فعالیت اقتصادی همواره مورد توجه بوده است، اذعان داشت: اندیشه‌های خلاق و فکر مبتکر در جهان امروز بهترین و مؤثرترین نقش را دارند.

وی ابراز داشت: ایران با وجود همه تحریم‌ها در ردیف 12 تراز حساب‌های جهانی دنیا است و این نشان از جایگاه ویژه و خاص ما است که با وجود همه مشکلات توانسته موفق باشد.

نوربخش عنوان کرد: در نگاه به 20 کشور اقتصاد برتر دنیا، ایران به لحاظ بهره‌برداری از دانش جدید در رتبه خوبی قرار ندارد، اگر سوئیس، سوئد و سنگاپور مقام اول اقتصاد برتر دنیا را دارند به دلیل این است که ابزارهای تولید به صورت راحت‌تر در اختیار آنها است.

وی یکی از مشکلات کارآفرینان را تسهیلات مادی دانست و بیان داشت: درصد سود بانکی امروز با انتقال قراردادهای مبادله‌ای به قراردادهای مشارکتی مناسب نیست و اگر ابزار مناسب در اختیار فعالان اقتصادی قرار داده شود و بستر مناسبی برای آنها فراهم شود، موفق هستیم.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول