اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول انجمن موسیقی سنندج:

سوق دادن جوانان به موسیقی حرفه‌ای اولویت انجمن سنندج است

خبرگزاری فارس: مسئول انجمن موسیقی شهرستان سنندج گفت: چشم‌انداز اصلی انجمن سوق دادن جوانان اهل موسیقی به سمت حرفه‌ای شدن و نیز توجه دادن حمایت از آنها برای اقتصادی کردن فعالیت‌های موسیقی است.

سوق دادن جوانان به موسیقی حرفه‌ای اولویت انجمن سنندج است

یدالله نورانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد وظیفه انجمن موسیقی برگزاری جشنواره موسیقی است تا در پرتو آن بتواند نظرات و دیدگاه‌های تازه‌تر درباره موسیقی و به ویژه موسیقی جوانان و چالش‌های موجود در این زمینه را به دست آورد و در سایه این اطلاعات دستورالعمل‌های اجرایی برای پیشبرد کار جوانان در عرصه موسیقی تدارک ببیند.

وی به حضور گسترده جوانان کردستانی در موسیقی و علاقمندی روزافزونشان به فعالیت در این هنر اشاره کرد و گفت: طبق برآوردهای آماری توجه به موسیقی و گرایش به فراگیری سازهای مختلف آن در گونه‌های مختلف موسیقی روز، سنتی و کلاسیک بیشترین تعداد را در میان سایر گونه‌های هنری دارد و این خود مسئولیت ما را برای بستر‌سازی مناسب و سوق‌دهی درست این تعداد جوانان بیشتر می‌کند.

مسئول انجمن موسیقی شهرستان سنندج توجه به مباحث اجتماعی موسیقی را از جمله چشم‌اندازهای آینده این انجمن برای برنامه‌ریزی موسیقی ذکر کرد و گفت: هر هنری که بتواند از جامعه خود تاثیر بگیرد و آمال و آرزوهای آنها را بیان کند، قطعاً به ماندگاری و توسعه خود کمک کرده است.

نورانی برگزاری هشتمین جشنواره موسیقی کُردی را در اسفندماه سال‌جاری تحولی در این عرصه به شمار آورد و ابراز امیدواری کرد که انجمن موسیقی بتواند از دستاوردهای این جشنواره برای برنامه‌ریزی بهتر و درخشان‌تر در حمایت از گروه‌های فعال و جوان استفاده کند.

وی در پایان از جمله اهداف انجمن موسیقی سنندج را توجه به حرفه‌ای و اقتصادی شدن گروه‌های موسیقی ذکر کرد و گفت: انجمن موسیقی در تلاش است تا با دادن شناسنامه به گروه‌های جدی و با استعداد، آنها را به سمت حرفه‌ای شدن سوق دهد و در این راستا نیز درصدد تاسیس یک استودیوی ضبط آثار موسیقی در استان به مرکز این انجمن هستیم.

انتهای پیام/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول