اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کتابخانه‌های عمومی فردوس خبر داد

تشکیل انجمن خیران کتابخانه‌ساز در فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس اداره امور کتابخانه‌های شهرستان فردوس از تشکیل انجمن خیران کتابخانه‌ساز در این شهرستان خبر داد.

تشکیل انجمن خیران کتابخانه‌ساز در فردوس

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، ملیحه اسدی ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان فردوس اظهار کرد: هدف از ایجاد انجمن خیران کتابخانه‌ساز این است که گام‌های اولیه برای معرفی و هدایت فرهنگ اهدای کتاب، زمین و ساختمان به کتابخانه‌ها به عنوان یک امر خیر برداشته شود.

وی با اشاره به شکل‌گیری این انجمن در بسیاری از استان‌های کشور گفت: با شکل‌گیری این انجمن، تعداد زیادی از خیران برای احداث کتابخانه پیشتاز شده‌اند ولی در استان خراسان جنوبی کمک خیران تنها در ساخت هیئت، مسجد و مدرسه خلاصه می‌شود.

رئیس اداره امور کتابخانه‌ها و دبیر کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید فردوس افزود: با تشکیل انجمن خیران کتابخانه‌ساز بخش عمده‌ای از مشکلات کتابخانه‌ها برطرف می‌شود.

*تشکیل کانون قرآن و نهج‌البلاغه در کتابخانه‌ فردوس

اسدی از تشکیل کانون قرآن و نهج‌البلاغه در کتابخانه‌ عمومی قائم (عج) این شهرستان خبر داد.

وی گفت: نهج‌البلاغه به عنوان یک کتاب ارزشمند و سرشار از مطالب مفید و آموزنده بسیار مظلوم واقع شده است و باید مورد توجه بیشتر مردم و به ویژه جوانان و نوجوانان قرار گیرد.

رئیس اداره امور کتابخانه‌های فردوس افزود: به منظور انس بیشتر جوانان و نوجوانان با مفاهیم ارزنده نهج‌البلاغه در طول سال و در ایام شب‌های قدر مسابقاتی از خطبه‌های نهج‌البلاغه برگزار می‌شود و به برگزیدگان نیز جوایزی اهدا خواهد شد.

اسدی با اشاره به نقش موثر کتاب و کتابخوانی در زندگی انسان گفت: در هفته دولت کارکنان دستگاه‌های اجرایی به صورت نیمه‌بها عضو کتابخانه می‌شوند.

در این جلسه مقرر شد؛ شورای اسلامی، نهاد امامت جمعه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره ورزش و امور جوانان مبلغ یک‌ میلیون تومان به برگزاری مسابقه قرآن و نهج‌البلاغه کمک کنند.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول