اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

تلاش استکبار تغییر در محاسبات رهبری است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحریم‌های دشمن را برای شکستن آستانه صبر مردم دانست و گفت: استکبار در تلاش است تا محاسبات رهبری را تغییر دهد.

تلاش استکبار تغییر در محاسبات رهبری است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام علی سعیدی در مراسم احیای شب قدر و شهادت حضرت امیر مومنان(ع) که در مصلی امام خمینی ساری برگزار شد در زمینه عبرت‌های ادبی که دوران اسلام موجب شد تا انقلاب اسلامی در جامعه جهانی تداوم داشته باشد اشاره کرد و اظهارداشت: به انحراف کشیدن اسلام از بعد از رحلت این بزرگوار متوجه انقلاب و شکل‌گیری حادثه عاشورا شد از پیامدهای همان حادثه است.

وی ادامه داد: انزوا و گوشه خانه نشستن 11 امام به مدت 250 سال و حکومت پست‌ترین انسان‌ها بر مردم یکی دیگر از حوادث به انحراف کشیدن اسلام  است.

*غیبت امام زمان به خاطر غیبت مردم است

سعیدی غیبت امام زمان (عج) را یکی از آثار مسئله به انحراف کشیدن اسلام دانست و تصریح کرد: غیبت امام زمان(عج) به خاطر غیبت مردم بود.

وی با اشاره به اینکه اگر مدل مقاومت مردم در زمان بعد از رحلت پیامبر مانند مقاومت ملت و رهبری کشور ما در دوران معاصر بود، اظهار داشت:  وضعیت بشریت در بعد از پیامبر به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پدیده رجعت در هر انقلابی اشاره کرد و یادآور شد: رجعت بازگشت به گذشته است که عواملی همچون عدول از رهبری الهی به غیر الهی، عبور از ایمان به شرک، عبور از مقررات بشر ساخته، عبور از جامعه دینی به غیردینی و ایجاد جامعه سکولار در ایجاد پدیده رجعت دخالت دارند.

*رجعت بازگشت به جاهلیت است

وی با بیان اینکه پیامبر بزرگ‌ترین تمدن و انقلاب و نظام اسلامی را پایه‌گذاری کرد، اظهار داشت: بعد از رحلت پیامبر پدیده رجعت به وجود آمد و بازگشت به جاهلیت و رجعت از رهبری الهی به غیرالهی شکل گرفت.

سعیدی ادامه داد: پیامبر برای بشریت اثبات کرد رهبر باید الهی باشد و انتخاب رهبر از آن خدا است و اگر در دوران پیامبر این اختیار را از خدا گرفتن و به سقیفه دادند رجعت محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: امیرالمومنان شاهد رجعتی بود که بعد از رحلت پیامبر جمعیتی به قهقرا برگشتند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مدل‌های مختلف رجعت اشاره کرد و گفت: گاهی رجعت فردی است که خواص از مسیر اصلی خارج می‌شوند، مانند قارون و سامری، طلحه و زبیر و علی تهرانی در عصر ما که دچار رجعت فردی شدند.

وی نوع دیگر رجعت را تشکیلاتی دانست و ادامه داد: جمعیتی که دچار رجعت شدند مانند خوارج و نهروان که در مقابل رهبری قد علم کردند و این مدل در زمان ما همچون مجاهدین خلق و مجاهدین انقلاب بود که دچار این نوع رجعت شدند.

سعیدی با اشاره به اینکه گاهی یک امت دچار دگرگونی و انحراف می‌شوند، تصریح کرد:  امت حضرت موسی، بنی اسرائیل بود لطف زیاد خداوند شامل حالشان شد، اما این امت زمان‌شناس نبودند و قدر انقلاب و پیامبرشان را ندانستند و دچار رجعت اعتقادی شدند.

*زیارت عاشورا سند خیانت یک امت است

این مسئول اضافه کرد: امت پیامبر اعظم نیز دچار رجعت شدند و نفهمیدند که چه کاری باید بکنند، زیارت عاشورا سند خیانت یک امت است.

وی ادامه داد: اگر امتی نداند مسئولیتش چیست دچار رجعت می‌شود.

سعیدی با بیان اینکه اگر رهبری در اصل انقلاب نقش دارد این تاثیر در تداوم انقلاب موثر است، بیان داشت: مردم دوران پیامبر متوجه این اصل نشدند و با گوش ندادن به سخنان پیامبر دچار رجعت شدند.

وی به ابعاد مختلف رجعت اشاره کرد و گفت: بعد نخست رجعت سیاسی است که در گام نخست رجعت‌طلبان به لحاظ نقش رهبری در نظام اسلامی به جابجایی رهبر می‌پردازند.

سعیدی با اشاره به اینکه تبعیت از رهبری رجعت ایجاد نمی‌کند، اضافه کرد: توطئه‌گران دوران پیامبر تصمیم گرفتند برای بر‌اندازی اسلام پیامبر را در تاریکی ترور کنند که خداوند با آگاه‌سازی این بزرگوار اهداف دشمنان اسلام اجرایی نشد.

*وجود رهبری مانع براندازی انقلاب است

وی وجود رهبری را مانع براندازی انقلاب دانست و گفت: توطئه‌گران دوران پیامبر متوجه شدند با وجود پیامبر براندازی اسلامی ممکن نیست منتظر رحلت ایشان شدند و مقابل حضرت علی(ع) ایستادند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه تشکیل ثقیفه برای استفاده سیاسی و براندازی رهبری بود و بعد از رحلت پیامبر شکل گرفت، بیان داشت: بعد از رحلت پیامبر اصاله اعتقادی، فرهنگی و اقتصادی شکل گرفت.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید جریان و زمان‌شناس باشند، خاطرنشان کرد: دو جریان گفتمان قریش و بنی‌امیه برای پیامبر اتفاق افتاد که در نخستین گفتمان قریش سکولاریزم مطرح و انتخاب خدا کنار گذاشته شد و ثقیفه به میان آمد.

سعیدی با بیان اینکه از مسائل دوران پیامبر به ویژه مسئله سقیفه نمی‌توان به سادگی گذشت، گفت: سکوت خواص در این جریان فجایعی را ایجاد کرد که برای عبرت‌آموز است.

*شب قدر شب بیداری است نه بیدار ماندن

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شب قدر را شب بیداری دانست و متذکر شد: شب قدر شب بیدار ماندن نیست، اگر بیدار ماندن منجر به بیداری نشود زحمت بیهوده است.

وی با تصریح این نکته که باید بدانیم دنیای اسلام با چه مسائلی روبه‌رو بود، خاطرنشان کرد: نگذاریم انقلاب بزرگ الهی دستخوش حوادث شود.

سعیدی با اشاره به اینکه جابه‌جایی رهبری از سوی قریش موجب حاکمیت سکولاریزم شد، تصریح کرد: وقتی رهبر الهی کنار رود به تدریج همه عوامل می‌پاشد.

وی به سه نقش مهم رهبر الهی در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: ارائه نسخه کامل بشریت، عملیاتی کردن نسخه و پیاده سازی انتظام اسلام و پاسداری از مکتب که رنج پیامبر، امیر مومنان و شهادت امام حسین (ع) نیز در همین اصل بود.

*رهبر کلیددار نظام است

این استاد حوزه و دانشگاه  با اشاره به اینکه رهبری در جمع خبرگان تعریف زیبایی از رهبر داشتند، خاطرنشان کرد: رهبر فقیه تئوریسین و کلیددار نظام است که در طول زمان و متناسب با شرایط پنج مرحله را تعقیب می‌کند.

وی ادامه داد: رهبر پیگیر انقلاب، نظام، دولت، جامعه و کشور بین‌المللی اسلامی است که این نظر را انبیا الهی هم داشته و دارند.

سعیدی با بیان اینکه انبیا به عملیاتی‌سازی انقلاب اسلامی می‌پردازند اشاره کرد و یادآور شد: امروز بیشترین فشار دشمنان اسلام روی رهبری است.

وی اضافه کرد: هر چه داریم از عظمت انقلاب اسلامی در برابر استکبار است که به دو رکن رهبری و مردم برمی‌گردد.

*استکبار در تلاش است تا محاسبات رهبری را تغییر دهد

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحریم‌های دشمن را برای شکستن آستانه صبر مردم دانست و گفت: استکبار در تلاش است تا محاسبات رهبری را تغییر دهد.

وی ادامه داد: رهبری در جمع مسئولان نظام اثبات کرد که محاسبات ما از نظر منطقی درست بوده و پایداری ما مقابله با استکبار است.

سعیدی در سخنانش رجعت‌طلبان را شامل قدرت‌طلبان، جریان‌های دگراندیش، اشرافیت، عناصر فاسد، عناصر متعصب و تندرو دانست و ابراز داشت: عناصر متعصب مبانی ولایت فقیه را قبول ندارند و راهی دیگر را برای امام زمان انتخاب می‌کنند که در طول حیات امیرمومنان این صف‌بندی‌ها دیده شد.

وی با اشاره به اینکه جریان رفاه‌گرا و دنیاطلبی مانند طلحه و زبیر برای کسب مطامع دنیا گام برداشتند، بیان داشت: جریان خوارج عناصر متعصبی بودند که در برابر امامت امیر مومنان ایستادند.

*در برابر حق و باطل نباید سکوت کرد

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، قائدین را گروه سکوت کننده‌ها دانست و گفت: این گروه با امیرمومنان همراه نبودند و در برابر حق و باطل نمی‌توان بی‌طرف بود و انسان‌ها در برابر این دو اصل نباید سکوت کنند.

وی خاطرنشان کرد: تلخ ترین حادثه تاریخ نابودی انقلاب است، اگر ائمه معصومین نبودند اسمی از اسلام باقی نمی‌ماند و شرایط برای تداوم اسلام فراهم نبود.

سعیدی با اشاره به اینکه مردم از این تجربه تلخ باید استفاده و عبرت‌آموزی کنند، بیان داشت: شهدای مازندران و لشگر 25 کربلا بر تارک تاریخ این استان می‌درخشند.

*فتنه‌گران به دنبال مصادره اسلام بودند

وی به تهدیدات جریان رجعت برای مصادره انقلاب اسلامی در طول 33 سال پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: جریان بنی صدر، اصلاح طلب و فتنه به دنبال مصادره انقلاب و رجعت بودند.

وی ادامه داد: برای صیانت از انقلاب اسلامی رهبری جلودار و مردم در کنار رهبری قرار داشتند تا در طول 33 سال این انقلاب به خوبی محافظت شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه به دو اراده جمهوری اسلامی و استکبار که در سه مقطع تاریخ، اراده خدا در برابر اراده مردم قرار گرفت پرداخت.

وی متذکر شد: معتقدم ملت ایران وسیله تحقق اراده ذات باری تعالی است.

این مسئول با اشاره به اینکه ایستادگی در برابر آمریکا و حفظ ولایت زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) است، تصریح کرد: آمادگی فردی، زمینه‌سازی، سیستمی، منطقه‌ای از عوامل فراهم کردن موقعیت ظهور است که در این بحث دگرگونی خاورمیانه منوط بر ظهور امام عصر(عج) است.

*ظهور امام زمان نیازمند آمادگی عرصه بین‌المللی است

سعیدی با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم امام زمان ظهور کند جلوی غیبت مردم باید برداشته شود، گفت: ظهور امام زمان تنها با فراهم کردن زمینه ظهور توسط ایران صورت نمی‌گیرد نیازمند آمادگی در عرصه بین‌المللی هستیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ملت ایران در 22 بهمن، روز قدس و 9 دی وثیقه دادند، بیان داشت: معتقدیم که در ایران به طور شفاف زمینه ظهور امام زمان(عج) در کشور فراهم نیست.

وی اصل ولایت‌مداری را زمینه‌سازی ظهور اعلام کرد و گفت: رهبر نایب امام زمان است، فرمانش را با جان و دل بپذیریم تا تضمین فراهم شود که نجات خاورمیانه همان سقیفه است.

سعیدی با بیان اینکه سفیر سوریه در آمریکا می‌گوید مسئله سوریه متعلق به این کشور نیست و تنها متوجه به ایران است، خاطرنشان کرد: با شکست استکبار بعد از حماس و حزب الله نقطه فشار روی سوریه قرار گرفت.

وی اضافه کرد: ملت ایران باید شاخ این دیو را بشکند و زمینه نجات برای دیگر ملت‌ها را فراهم کند.

* در آستانه دستیابی به خیمه معاویه قرار داریم

سعیدی با اشاره به اینکه کشورهای اروپا، آمریکا و عربستان میلیاردها دلار برای شکست انقلاب اسلامی هزینه می‌کنند، خاطرنشان کرد: این توقع از ما است تا بیشتر هزینه کنیم، ما طلحه و زبیر نیستیم، ما در آستانه دستیابی به خیمه معاویه قرار داریم.

وی در جمع احیاکنندگان شب قدر با تاکید بر اینکه زمینه بخشش گناهان در شب قدر فراهم می‌شود، بیان داشت: نباید با این کوله بار گناه از دنیا برویم، گناهان با اشک و استغفار حل می‌شود.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول