اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مشگین‌شهر:

اقتصاد مقاومتی نشانه اتحاد ملت ایران در مبارزه با استکبار است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر گفت:‌ گرایش به سمت اقتصاد مقاومتی نشان روشنی از وحدت و همدلی امت مسلمان ایران در مقابله با تهدیدهای فزاینده استکبار جهانی است.

اقتصاد مقاومتی نشانه اتحاد ملت ایران در مبارزه با استکبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام غلامرضا باوقار ظهر امروز در گردهمایی روحانیون شهرستان مشگین‌شهر اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در این تعبیر مناسب ابعاد و زوایای اقتصاد مقاومتی را به خوبی تشریح کردند، اما کج‌سلیقگی برخی از تحلیل‌گران غیر‌منطقی داخلی و خارجی سبب شد تا برداشت‌های متفاوتی از این مسئله در بین مردم به وجود آید.

وی هدف از اقتصاد مقاومتی را تسلیم نشدن در برابر تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی و توزیع عادلانه ثروت، صرفه‌جویی منابع و ایجاد تعادل در بین مصارف و منابع توصیف کرد و یادآور شد:‌ بر خلاف تصور عده‌ای هدف از اقتصاد مقاومتی به تنگنا افتادن و یا تحت فشار گذاشتن مردم نیست.

امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر با یادآوری اینکه روحانیون در سخنان خود باید این علوم را تبیین و تفسیر کنند، گفت: دشمن نابکار ما با نابخردی تمام در صدد تحریم همه جانبه ملت ایران است که قطعاً در این برهه همچون دوره‌های گذشته با شکست و ناکامی روبه‌رو خواهد شد.

باوقار در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد:‌ ما نباید در کنار توجه به گذر مطلوب از این تحریم‌ها تهاجم فرهنگی دشمن را نادیده بگیریم و یا بخواهیم در مورد آن کوتاهی و قصور کنیم چرا که دشمن امروز در سنگر فرهنگی و اعتقادی سعی می‌کند با باور و اعتقادات ملت ما بازی کند.

این مسئول هوشیاری علما و روحانیون را به عنوان مرزداران اعتقادی در شکستن این توطئه‌ها یادآور شد و افزود:‌ دشمن با دستاویز قرار دادن تحریم، بدعت و افراطی‌گری سعی می‌کند با اندیشه ناب محمدی مقابله و مبارزه کند که در این زمینه شایسته است با رصد مسائل فرهنگی و اعتقادی جلوی این همه تهاجم ناسالم گرفته شود.

امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر رشد، نشاط و بالندگی جامعه را در سایه ایجاد برنامه‌های فرهنگی و معنوی توصیف کرد و ادامه داد: مسجد پیوند دهنده علایق و سلایق جوانان با نیازهای معنوی و ارزشی است که علما و روحانیون ما نباید از اهمیت این موضوع غافل بوده و راه را به بیراهه بروند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود ماه مبارک رمضان را بهترین زمینه و فرصت در تقویت حوزه دین‌باوری و ارزش‌مداری توصیف کرد و اذعان داشت: آنچه ضروری به نظر می‌رسد آگاهی‌بخشی جوانان و نوجوانان ما از ابعاد تهاجم فرهنگی است که به یقین می‌تواند بسیاری از داشته‌های ما را با سوداگری به یغما ببرد.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول