اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شورای اداری مطرح شد

اهمیت شب قدر به روایت امام جمعه پیشوا

خبرگزاری فارس: امام جمعه پیشوا با توجه به فرا رسیدن شب‌های قدر گفت: شب‌های قدر مخصوص توبه است، پیغمبر (ص) فرمودند «کسی که شب قدر بیدار بماند تا سال بعد عذاب از او برداشته می‌شود.»

اهمیت شب قدر به روایت امام جمعه پیشوا

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رحمتی‌نیا ساعاتی پیش در شورای اداری شهرستان پیشوا اظهار داشت: شب قدر از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی است. خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای نیز به نام «سوره قدر» نازل فرموده است.

امام جمعه شهرستان پیشوا بیان کرد: در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد. این شب، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته است. عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است. در این شب، مقدرات یک سال انسان‌ها و روزی‌ها، عمرها و امور دیگر مشخص می‌شود.

وی افزود: ملائکه در این شب بر زمین فرود می‌آیند، نزد امام زمان (عج) می‌روند و آنچه را برای بندگان مقدر شده بر ایشان عرضه می‌دارند. شب‌زنده‌داری و تلاوت قرآن و مناجات و عبادت در این شب، بسیار توصیه و تأکید شده است.

‌رحمتی‌نیا ادامه داد: امام علی (ع) در زمان خود راحت می‌توانست حکومت را در دست بگیرد اما به‌خاطر باور داشتن قیامت 25 سال سکوت کرد.

امام جمعه پیشوا ادامه داد: قیامت و حساب و کتاب دروغ نیست چرا که ائمه به‌خاطر آن سکوت کردند. حضرت علی (ع) فرمودند «من ‌علیه دشمن خود با جور و ستم رفتار نمی‌کنم.»

وی تأکید کرد: امام علی (ع) نیمه‌های شب‌ در نخلستان گریه و مناجات می‌کردند و دلیل آن ایمان داشتن به قیامت است. راوی می‌گوید «دیدم در نیمه‌های شب محاسن در دست داشت و مثل مار گزیده‌ها گریه می‌کرد و می‌گفت ای دنیا از من دور شو.»

‌رحمتی‌نیا با توجه به فرا رسیدن شب‌های قدر تصریح کرد: این شب‌ها مخصوص توبه است. پیغمبر (ص) فرمودند «کسی که شب قدر بیدار بماند تا سال بعد عذاب از او برداشته می‌شود.» در روایت دیگری از امام باقر (ع) آمده است که «کسی که شب قدر بیدار بماند حتی اگر گناهانش به اندازه ستاره‌ها باشد آمرزیده می‌شود.»

امام جمعه پیشوا در پایان بیان داشت: حضرت زهرا (س) نیز در شب‌های قدر به صورت کودکان خود امام حسن (ع) و امام حسین (ع) آب می‌ریخت تا بیدار بمانند و فضیلت این شب را از دست ندهند.

انتهای پیام/ش20‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول