اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پیرانشهر:

شب قدر بهترین فرصت جبران کوتاهی‌های گذشته است

خبرگزاری فارس: امام جمعه پیرانشهر گفت: شب قدر بهترین فرصت برای جبران کوتاهی‌های سال گذشته و تعیین سرنوشت سال آینده است.

شب قدر بهترین فرصت جبران کوتاهی‌های گذشته است

ماموستا‌مصطفی محمودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه شب قدر از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی است، اظهار داشت: خداوند در قرآن مجید از لیالی قدر به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای نیز به نام «سوره قدر» نازل کرده است.

وی ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای خودسازی دانست و افزود: در این ماه مبارک که ماه مهمانی خداوند است باید انسان در خود نوسازی ایجاد کرده و شیوه زندگی گذشته خود را اصلاح کند.‌

محمودی با اشاره به فضیلت شب‌های مبارک قدر تصریح کرد: در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد ، زیرا نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته است.

محمودی با بیان اینکه عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است، گفت: در این شب، مقدرات یک سال انسان‌ها و روزی‌ها، عمرها و امور دیگر مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه ملائکه در این شب بر زمین فرود می‌آیند، نزد امام زمان علیه السلام می‌روند و آنچه را برای بندگان مقدر شده بر ایشان عرضه می‌دارند، تاکید کرد:‌ شب‌زنده‌داری، تلاوت قرآن، مناجات و عبادت در این شب، بسیار توصیه شده است.

امام جمعه پیرانشهر گفت: شب قدر شب عبادت و طلب مغفرت است و در این شب‌ها باید کوتاهی‌های سال گذشته را جبران کرده و بهترین مقدرات را برای سال آینده خود رقم بزنیم.

محمودی اضافه کرد: رمضان ماه آمرزش و بازگشت است و اگر هر انسانی در زندگی آلودگی‏‌هایی داشته باشد، در ماه رمضان فرصت دارد با روزه، جان خود را شستشو دهد و در خلوت سحر با توبه و استغفار روح خود را جلا بخشد.

امام جمعه پیرانشهر خواستار حضور هرچه بیشتر جوانان در مراسم شب قدر شد و گفت: انسان با بهره‌‌گیری صحیح از این شب‌های پرفضیلت می‌تواند به اندازه تمام عمر خود از این مجالس استفاده کند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول