اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی اردبیل:

67 دستگاه اتوبوس شب‌های قدر سرویس می‌دهند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی اردبیل گفت: 67 دستگاه اتوبوس شهری در لیالی قدر به عموم مردم ارایه خدمات می‌کنند.

67 دستگاه اتوبوس شب‌های قدر سرویس می‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فضیلت ابراهیمی عصر امروز در آخرین جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های شب‌ها و ایام لیالی قدر در اردبیل اظهار داشت: این تعداد اتوبوس در چهار مسیر مشخص و اصلی استقرار می‌یابند تا به محض پایان مراسم اقدام به جابه‌جایی روزه‌داران و شرکت‌کنندگان در مراسم شب احیای مصلای اردبیل کنند.

وی با اعلام این‌که یکی از این مسیرها به سمت چهارراه ژاندارمری تعیین شده است، تصریح کرد: اتوبوس‌های مستقر در این مسیر هموطنانمان را در محلات کلخوران، رسالت، کشتارگاه، دروازه آستارا و تازه میدان جابه‌جا می‌کنند.

ابراهیمی مسیر شماره دو را استقرار یافته از میدان مصلا به سمت پیرعبدالملک اعلام کرد و افزود: اتوبوس‌های این مسیر نیز مؤمنان روزه‌دار شهرک زرناس، توحید، نیار را جابه‌جا می‌کنند.

این مسئول محدوده مسیر شماره سه را از میدان مصلا به سمت سرچشمه خدمات‌رسانی به ساکنان خیابان باکری، سبلان، کارشناسان، حافظ،‌ آزادگان و هنرستان رازی اعلام کرد و ادامه داد: در مسیر شماره چهار نیز به سمت عالی‌قاپو شاهد سرویس‌دهی به ساکنان گلمغان، نیستان، سعدی، باغمیشه و معجز می‌باشیم.

وی از تمام شرکت‌کنندگان در آیین شب‌های قدر خواست بدون نگرانی و هیاهو و ازدحام سوار اتوبوس‌ها شده و نگران تردد خودرو به ویژه برای بانوان در مسیرهای تعیین شده، نباشند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی اردبیل بیان کرد: رانندگان اتوبوس‌ها موظف هستند تا نفر آخر کار سوار کردن مسافران و هموطنانمان را انجام دهند تا در این باب مشکلی به وجود نیاید.

شب قدر شب تقدیر و حسن عاقبت است

به گزارش فارس، همچنین در مراسم حضور روزه‌داران در لیالی شب قدر که در مصلای اردبیل برگزار شد، مدرس حوزه و دانشگاه اردبیل در سخنانی گفت: شب قدر سه بار تکرار شده که دلیل آن اهمیت این موضوع است به طوری که خداوند اسرار این شب را پنهان نگه داشته تا بندگان خود را در شب‌های متوالی به درگاه ربوبی دعوت کند.

حجت‌الاسلام مسعود رجب‌نژاد افزود: واژه قدر یک بار به معنای اندازه گرفتن و یک بار نیز به معنای ارزش و منزلت و بار سوم نیز به معنای تنگنا آمده است به طوری که در این شب مقدرات تعیین و در لوح محفوظ نوشته می‌شود.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: از لحاظ ارزش نیز شب قدر به عنوان شب نزول قرآن از عالی‌ترین فضیلت برخوردار است و معنای تنگنا بودن آن نیز از این جهت است که تمام ملائک از عالم ملکوت بر زمین پای می‌گذارند تا خواسته زمینیان را به درگاه خداوند برسانند که همین کسرت نزول ملائک سبب تنگنا بودن فضا است.

وی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: در شهادت حضرت علی (ع) در لیالی قدر اسراری نهفته است و اگر مولای ما که زاده کعبه است خارج از مسجد به عنوان خانه خدا به شهادت می‌رسید، جای تعجب داشت.

رجب‌نژاد به نزول دفعی و انزالی اشاره کرد و اظهار داشت:‌ نزول تدریجی قرآن کریم از روز بعثت تا ایام رحلت نبی مکرم اسلام طول کشیده است اما نزول دفعی قرآن در شب قدر اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اهمیت شب قدر و نزول سایر کتب آسمانی در این ایام اضافه کرد: شایسته است برای حضور در مراسم لیالی قدر غسل کرده و با لباس طاهر و تمیز در این مراسم حاضر شویم.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول