اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه شهرکرد:

عبودیت رمز بهره‌گیری از فضائل شب قدر است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه شهرکرد گفت: عبودیت و بندگی خداوند متعال مقام و شأنی است که هر کس به آن دست یابد می‌تواند از برکات شب قدر بهره ببرد.

عبودیت رمز بهره‌گیری از فضائل شب قدر است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام جعفر واضحی بعد از ظهر امروز در جمع کارکنان ستاد سپاه این استان، با اشاره به فرارسیدن شب‌های با فضیلت قدر، اظهار داشت: خداوند متعال خود را با ویژگی‎های رحمان و رحیم معرفی می‌کند که به معنای رحمت کثیر و مستمر است.

واضحی با بیان اینکه عبودیت و بندگی خداوند متعال مقام و شأنی است که هر کس به آن دست پیدا کند می‌تواند از برکات شب قدر بهره ببرد، ادامه داد: خدای رحمان انسان را با لطفش آفرید و در قیامت هم بر اساس آیات شریفه قرآن کریم، با رحمتش به حساب و کتاب آنها رسیدگی می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه شهرکرد اضافه کرد: اولیای خدا از دریای بیکران رحمت رب العالمین خوب بهره برده‌اند و ما هم در آستانه شب‌های قدر باید از خدا درخواست توفیق بندگی کنیم و گام‌های بلندی برای عبودیت او برداریم.

وی با بیان اینکه رحمت الهی پلکانی است و دو مرحله دارد، گفت: رحمت عام و رحمت ویژه که رحمت عام مخصوص همه بندگان است اما؛ رحمت ویژه مختص مومنین، متقین و بندگان خالص خداست.

واضحی گریه از روی خشوع و توبه به درگاه الهی را از گام‌های بلند برای رسیدن به رحمت ویژه خداوند عنوان کرد و گفت: دعا توفیقی است که اگر انسان اجازه پیدا کند، می‌تواند به وسیله آن درب‌های رحمت الهی را باز کند.

وی به فرصت طلایی شب‌های قدر اشاره کرد و افزود: شب قدر بهترین فرصت عشق بازی با خداست و حیف است که این شب‌های عزیز را با خواسته‌های دنیوی سپری کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه توسل به ائمه معصومین(ع) و جاری شدن اشک از دیده را عامل بهره‌مندی از دریای بیکران رحمت الهی عنوان کرد.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول