اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی:

وظیفه مسلمانان در شب‌های قدر دعا برای فرج است

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم با صدور پیامی فرا رسیدن شب‌های قدر را گرامی داشت و گفت: وظیفه همه مسلمانان در این شب‌های مبارک، دعای همگانی برای فرج است.

وظیفه مسلمانان در شب‌های قدر دعا برای فرج است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم در پیام آیت‌الله صافی‌گلپایگانی به مناسبت فرا رسیدن شب‌های قدر آمده است: از تعلیمات و راهنمایی‌های مهم اولیاء دین علیهم السلام، اغتنام فرصت‌ها است و در یک معنای عام، زندگی و عمر و همه نعمت‌های الهی؛ سلامتی، تندرستی، توانایی‌های جسمی، مالی، مقامات و مناصب و از همه بالاتر عقل و علم، همه فرصت‌هایی است که باید بشر از آن برای خودسازی، تقرب به خدا، کسب معرفت، اصلاح حال خود و رسیدگی به پرونده اعمال و محاسبه استفاده کند.

در ادامه این پیام افزوده شده است: یکی از این فرصت‌ها که ارزش بالای معنوی آن در حد اعلا است ماه مبارک رمضان و روزه‌داری و برنامه‌های ویژه عبادی و اخلاقی آن است که‌اکنون همه از آن بهره‌مند هستیم و در ایام و لیالی متبرکه و اوقات شریفه آن، شب‌های قدر فضیلت خاص و فرصتی بزرگ برای کسب فیوضات معنوی و نیل به درجات ملکوتی است که توفیق درک این شب‌ها و روزهای آن را باید غنیمت شمرد؛ شبی که در قرآن به لیلة مبارکة توصیف شده است؛ شب نزول قرآن و شب تشرف و نزول ملائکه بر حضرت ولی عصر مولانا صاحب الزمان المهدی ارواح العالمین له الفداء است که شرح و بیان اسرار و برکات آن بسیار است.

در این پیام آمده است: باید همگان این شب را غنیمت بدانیم؛ برای کسب معارف دین، توبه، تجدید عهد، اعاده حیثیت، دعا، خودسازی اخلاقی و نو کردن ایمان به خدا، یقین به حساب و معاد، پاک ساختن نیات از غل و غش و کینه برادران اسلامی و درخواست خیر، سعادت، هدایت و امنیت برای همه بنی نوع بشر و به ویژه دعا برای تعجیل در امر فرج صاحب این شب‌ها حضرت صاحب الزمان علیه السلام؛ آقایی که بیمنه رزق الوری و به‌وجوده ثبت الارض و السماء است.

در بخش دیگری از این پیام افزوده شده است: همه مقامات و مسئولانی که کارشان در ارتباط با خلق است این شب را غنیمت بدانند. امید است جلوه‌های اسلامی در همه نهادها و برنامه‌ها از برکت دعاهای خالصانه در این شب‌ها بیش از پیش شود و نقاط ضعف اقتصادی، اجتماعی و مناهی و ملاهی و معاصی که هویت جامعه را تهدید می‌کند در این شب برطرف شود، بحق محمد و آله الطاهرین صلوات الله علیهم اجمعین.

در پایان این پیام تصریح شده است: اینجانب از همه شب زنده‌داران در این شب‌های مبارک قدر خاضعانه استدعا دارم که همه دل‌ها را متوجه آن امام عزیز و مهربان، محبوب دل‌های عارفان و ذخیره بزرگ پیامبران کرده و شب قدر را با یاد آن حضرت و دعا برای فرج موفور السرورش و اجرای عدالت واقعی در سراسر گیتی تمام کنند. برای فرج آن حضرت دعا کنید تا برای همه گشایش و فرج حاصل شود. وظیفه همه مسلمانان در این شب‌های مبارک، دعای همگانی برای فرج است. بیایید پیمانی محکم و استوار با آن حضرت داشته باشیم که همه زندگی خود را در راه رضا و خوشنودی ایشان سپری کرده و غم و غصه‌هایی که آن بزرگوار برای مشکلات مسلمانان دارند برطرف کنیم؛

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول