اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست تبلیغات اسلامی رودبار:

اعمال خالصانه شب‌های قدر انسان را رستگار می‌کند

خبرگزاری فارس: سرپرست تبلیغات اسلامی رودبار گفت: انجام خالصانه اعمال در شب‌های قدر انسان را رستگار می‌کند.

اعمال خالصانه شب‌های قدر انسان را رستگار می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، حجت‌الاسلام ابراهیم عباسپور پیش از ظهر امروز در جلسه روحانیون این شهرستان به فضیلت‌ شب‌های قدر اشاره کرد و اظهار داشت: قدر به معنای میزان و مقدار است و مفسران شب قدر را شب میزان و سنجش اعمال مسلمانان لقب می‌دهند.

وی با بیان اینکه پر فضیلت‌ترین ایام سال در ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر قرار دارد، افزود: فضیلت این ایام به اندازه عمر حداکثری یک انسان است، زیرا شب قدر افضل از هزار ماه بیان شده که اندازه آن بیش از 80 سال و حداکثر عمر یک انسان است.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: اگر فردی در طول عمرش نتواند وظایف بندگی‌اش را ادا کند اما اگر قادر به درک شب قدر باشد و اعمالش را خالص و برای رضای خدا انجام دهد رستگار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روزه‌داران باید ماه رمضان را به سه دهه تقسیم کنند، ادامه داد: روزه‌داران بعد از دهه نخست باید اعمال خود را محاسبه کنند.

عباسپور، یکی از مراحل عروج بندگان برای عمل خیر را خودسازی دانست و افزود: روزه‌داران باید محاسبه و مقایسه کنند که نسبت به قبل از ماه مبارک رمضان تا چه مقدار تفاوت داشته‌اند.

وی دهه سوم ماه رمضان را دهه نتیجه اعمال معرفی کرد و گفت: روزه‌داران در دهه دوم و سوم شب‌های با فضیلت قدر را سپری می‌کنند بنابراین در دهه سوم رمضان که دهه نتیجه‌گیری است باید ببینند تا چقدر به سوی قله بندگی حرکت کرده‌اند.

رئیس تبلیغات اسلامی رودبار عید سعید فطر را عید بازگشت به فطرت خواند و ابراز کرد: فطرت تمام انسان‌ها از کودکی خداجویی، راستگویی و عدالت است، کودکی که تازه متولد شده و زبان می‌گشاید هیچ‌گاه دروغ نمی‌گوید و غیبت نمی‌کند و خداوند راستی و درستی را برای او به ودیعه گذاشته است.

به گفته وی، اگر روزه‌داران در روز عید فطر به فطرت اولیه خود بازگردند و این احساس را در خود درک کنند، بیانگر آن است که حداکثر استفاده را می‌برند.

عباسپور، تلاوت قرآن، اقامه نماز جماعت، حضور در مساجد، گرامی نگه‌داشتن سحر را مورد تاکید قرار داد و از روزه‌داران خواست تا در روزهای باقیمانده ماه مبارک رمضان با درک صحیح از اعمال شب‌های قدر و ماه رمضان بهترین بهره را از ماه مهمانی خدا ببرند.

وی خاطرنشان کرد: کسب معرفت و تفکر و اندیشه در اینکه انسان برای چه خلق شده و خدا چرا او را خلق کرده جزو افضل‌ترین اعمالی است که یک فرد با زنده نگه داشتن اعمال شب قدر باید به آن دست یابد.

این مسئول، با اشاره به حدیث قدسی که در این حدیث خداوند متعال به حضرت آدم می‌فرماید من عزت را نزد خود قرار دادم ولی مردم برای کسبش در جایی دیگر جستجو می‌کنند، متذکر شد: عزت نزد خداوند متعال است در حالی که مردم در پیشگاه سلاطین دنبالش می‌گردند.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول